kjell-arne Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 hei på dere alle Jeg er helt ny på dette forumet, siden jeg fikk annskaffet min egen båt for noen dager siden. Skulle så gjerne hatt noe mer opplysninger om denne båten, men disse er ikke gode å få tak i. Grunnen til dette er at den har ligget på land i noen år, og ingen vet, eller kjenner til tidligere eier. Av navnemerket på båten er det en 'Normann', og den er grovt regnet 7 meter lang, har noe overbygg, og kalesje. Skal prøve å få lagt inn et, eller flere, bilder innen noen dager. Jeg håper det finnes noen her på forumet som kan ha noe kjennskap til disse båtene Vh Kjell-Arne Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
fiskekroken Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 (edited) Normann båtene er engelske. De ble inportert av det som er Bema as. i dag i Grimstad, blandt andre I ca 1974-76. De er ganske tunge i forhold til størrelsen men de er romslige og greie båter. Enkelte var tomme skall som ble innredet av kjøper. Lykke til med ny båt. Edited May 29, 2008 by fiskekroken (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frivakten Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 (edited) Søk i engelske nettsider og du vil finne flere Normann'er der enn nordmenn i Norge. Svært populær, solid som alle engelske båter fra 70-tallet og kanskje den minste fullverdige cabincruiseren med pantry, toalettrom etc. Edited May 29, 2008 by Krisida Magni (see edit history) Quote VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post Share on other sites More sharing options...
kjell-arne Posted June 18, 2008 Author Share Posted June 18, 2008 jeg lovet bilder, men har desverre ikke rukket det før nå :-). bedre sent en aldrig sies det, så her kommer noen fra dagen etter jeg hadde den på plass, og begynte å 'jobbe' på den :-) Kommer flere bilder når jeg begynner å bli ferdig med den :-) Hilsen Kjell-Arne Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Leidulf Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Korleis går det med motorprosjektet, kommer den inn? Bilder? Quote - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post Share on other sites More sharing options...
krl Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Har selv hatt en slik men vet ellers ikke så mye om den. Hadde på en Evinrude 85HK som ga ca. 28 knop. På min båt var det brukt skum mellom innerlineren og skroget som selvfølgelig var trukket med vann. Mye arbeide med å fjerne dette. Var ellers svært fornøyd med båten. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts