Jump to content

"Normann", ca 21fot, noen som kjenner denne båttypen?


kjell-arne

Recommended Posts

hei på dere alle :smiley: Jeg er helt ny på dette forumet, siden jeg fikk annskaffet min egen båt for noen dager siden.

 

Skulle så gjerne hatt noe mer opplysninger om denne båten, men disse er ikke gode å få tak i. Grunnen til dette er at den har ligget på land i noen år, og ingen vet, eller kjenner til tidligere eier.

 

Av navnemerket på båten er det en 'Normann', og den er grovt regnet 7 meter lang, har noe overbygg, og kalesje. Skal prøve å få lagt inn et, eller flere, bilder innen noen dager.

 

Jeg håper det finnes noen her på forumet som kan ha noe kjennskap til disse båtene :smiley:

 

Vh

Kjell-Arne

Link to post
Share on other sites

Normann båtene er engelske. De ble inportert av det som er Bema as. i dag i Grimstad, blandt andre I ca 1974-76.

De er ganske tunge i forhold til størrelsen men de er romslige og greie båter. Enkelte var tomme skall som ble innredet av kjøper.

 

Lykke til med ny båt.

Redigert av fiskekroken (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Søk i engelske nettsider og du vil finne flere Normann'er der enn nordmenn i Norge. :smiley:

 

Svært populær, solid som alle engelske båter fra 70-tallet og kanskje den minste fullverdige cabincruiseren med pantry, toalettrom etc.

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

jeg lovet bilder, men har desverre ikke rukket det før nå :-).

 

bedre sent en aldrig sies det, så her kommer noen fra dagen etter jeg hadde den på plass, og begynte å 'jobbe' på den :-)

 

dsc00196.jpg

 

dsc00197.jpg

 

dsc00198.jpg

 

dsc00199.jpg

 

dsc00200.jpg

 

Kommer flere bilder når jeg begynner å bli ferdig med den :-)

 

Hilsen

Kjell-Arne

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har selv hatt en slik men vet ellers ikke så mye om den. Hadde på en Evinrude 85HK som ga ca. 28 knop.

På min båt var det brukt skum mellom innerlineren og skroget som selvfølgelig var trukket med vann.

Mye arbeide med å fjerne dette. Var ellers svært fornøyd med båten.

 

3.jpg

6.jpg

photo005.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...