Jump to content

Useriøs Mercury forhandler


fiskebat

Recommended Posts

Copi av mail til Mercurys utvalgte hovedforhandler Industri og Marinediesel i Trondheim

 

 

Det er nå snart en måned siden vi første gang prøvde å bestille time til dere pga startproblemer med vår Seadoo Chalenger med Mercury 240 EFI M2 jet, og med påfølende purringer , ringte som avtalt etter først en uke , så etter 14 dager og uken etterpå og dere vil fremdeles ikke gi oss noen time.

 

At ,som de sier er opptatt med Perkins og Yanmar er ikke vårt problem og om dere ikke har tid til å serve Mercury så synes jeg det har vert bedre å fortalt oss det med en gang slik at vi ville begynt å lete etter andre løsninger , Det er ingen liker å bli lurt på en slik måte , og når du sier du ikke har tatt imot verksteds bestilninger og gitt avtaler siden vi ringte dere første gang mener vi dere lyver om det.

 

Det har greit om med en redgjørelse fra dere snarest om hva som er problemet og hvorfor vi ikke kan få noen verktedstime til dere som er de eneste som har tillatelse fra Mercury til å ha det nødvendige ustyret i Tronheim til å gjøre dette.

 

Pga disse forholdene så er det nå best å styre unna Mercury kjøp i Midtnorge og om noen har klart å bestille time til denne forhandleren så ønsker vi å få høre om det.

Link to post
Share on other sites

Har du vært i kontakt med Distributor

BRUNSWICK MARINE in NORWAY

SalesService

HØVIK

A Div of MARINE POWER INT LTD

Veritasveien 14

Phone Number 47 67 81 76 20

 

Eller oversett til engelsk og send til bme.service@brunswick.com i Belgia http://www.brunswickmarineemea.com/homepage/welcome

Brunswick Marine in EMEA Inc.

Parc Industriel de Petit-Rechain

4800 Verviers - Belgium

Link to post
Share on other sites

Dette er en vanskelig tid å få tatt service og utført reparasjoner. Det er knapt noen til å svare på telefonen.

 

Da jeg skulle ha førstegangservice måtte jeg ta kontakt med Volvo Penta Norge. Da ordnet det seg på noen dager.

Link to post
Share on other sites

Har du vært i kontakt med Distributor

BRUNSWICK MARINE in NORWAY

Nei ,men jeg har hvert i kontakt med BRP og en annen Mercury forhandler som er meget hjelpsom og prøver å hjelpe oss ,men de har ikkke ikke det nødvendige diagnose progamet for Mercury.

Det eksisterer en avtale mellom BRP og Mercury på servicen på disse motorene.

Det største problemet er nok bløff og lureri , det må da kunne gå an å si at en ikke har tid eller ikke er intresert så en slipper dette lureriet som får oss til å måtte gå i månedsvis å tro at en får bestille time snart slik att vi og alle de andre få en time før høsten.

 

Dette er synd for Mercury er normalt bra motorer og dette er ikke Mercury verdig, så det er synd på alle som har kjøpt Mercury motorer I Trondheims området.

Vi har i fortvilelsen kjøpt ny hjerne til motoren i håp om det var den det var feil på denne.

Link to post
Share on other sites

Med forbehold om at det kun er den ene parts side vi har hørt, så synes jeg umiddelbart det høres ut som om firmaet ikke vil ha noe med nevnte merke å gjøre.

Jeg venter i spenning på tilsvar fra forhandleren.

Link to post
Share on other sites

Dette er synd for Mercury er normalt bra motorer og dette er ikke Mercury verdig, så det er synd på alle som har kjøpt Mercury motorer I Trondheims området.

 

Et annet medlem her på forumet klaget også på en Mercury forhandler på Møre. Dette er meget beklagelig og bør absolutt rapporteres til Brunswick Marine for å få en forklaring. :yesnod:

Skal ellers benytte anledningen til å gi ros til Mercury forhandlere på Østlandet.

Link to post
Share on other sites

Med forbehold om at det kun er den ene parts side vi har hørt, så synes jeg umiddelbart det høres ut som om firmaet ikke vil ha noe med nevnte merke å gjøre.

Jeg venter i spenning på tilsvar fra forhandleren.

 

Det er bare og prøve og ringe for få avtale tid så har du svaret.

Tror det går bedre om du spør om tid for Perkins eller Janmar da jeg forsto det slik att de ble prioritert forran.

 

Mailen som tråden starter med ble sendt Saturday, May 24, 2008 10:42 AM , og jeg får nok ingen svar slik som han han har lovet og lovet om å ringe tilbake til oss når vi har fått time hos han.

 

Ca kr 40 000 koster diagnoseutstyret og det må søkes til Mercury om godkjenning for å få bruke det og jeg vet det nå jobbes for att slikt ustyr blir tillgjengelig for de andre Mercury forhandlerne i Trondheim .

Jeg mener at her burde det hvere Mercury som ryddet opp og gjorde diagnoseustyret tilgjengelig for de som har kjøpt Mercury motorer.

Link to post
Share on other sites

Har du underrettet firmaet om at du kom til å poste om saken på BP?

 

Nei . det skall ikke være nødvendig å måtte true noen får å unngå å bli holdt for narr eller til å svare på henvevdelser når en er hovedforhandler av ett motormerke.

Link to post
Share on other sites

Nei . det skall ikke være nødvendig å måtte true noen får å unngå å bli holdt for narr eller til å svare på henvevdelser når en er hovedforhandler av ett motormerke.

 

Det er vanlig praksis på baatplassen.no for alle slike saker, så enten du eller noen i forumets ledelse bør sende en kopi av mailen slik at de kan uttale seg.

 

Ellers håper jeg at det ordner seg for deg med denne saken, kjedelig greier å skulle måtte stå med lua i hånden. :flag:

Link to post
Share on other sites

kjenner en som hadde tilsvarende problemer, men da på en bil av japansk merke. Forhandleren turte frem som han ville. Eieren av bilen sa at dette fant han seg ikke i og dersom ikke forholdene ble ordnet opp i kom han til å ta kontakt med hovedkontoret i Japan.

 

Ja lykke til sa de, det brevet kommer direkte hit for behandling det, vi snakkes !

 

Jeg hjalp til med å oversette til engelsk, med tilpasning av de aller verste glosene til noe japanerne kunne håndtere og brevet ble sendt. Fra hovedkontoret i Japan gikk det nå en "ordre" til europakontoret, kopi til bileieren. I dette brevet var det en ganske grei ordre om at dette ordnes opp i prompte. Med beklagelser og det hele.

 

Og tror dere ikke denne norske bilforhandleren skjerpet seg... Tror teorien om at brevet skulle behandles i norge ikke stemte likevel gitt.

 

- anders m.

Link to post
Share on other sites

Nei . det skall ikke være nødvendig å måtte true noen får å unngå å bli holdt for narr eller til å svare på henvevdelser når en er hovedforhandler av ett motormerke.
Det er ikke ment som noe trussel, men som en mulighet for firmaet til å gi sin versjon av saken.

Se det første innlegget her: Forretninger jeg har dårlig erfaringer med.

Da har jeg underrettet dem så får vi se om vi hører noe, evnt. om det kan føre til at saken løser seg.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Til dere som plages med Mercury motorer. ta en kikk på denne siden.

 

 

Rinda.com

 

 

By the way, jeg har også 2 stk mercury som jeg jobber på. Disse nærmer seg en tilstand av å være i orden. Men dette gjør jeg selv da verksted kapasiteten i Trondheim er sprengt.

Edited by black_pearl (see edit history)

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Link to post
Share on other sites

Har det hvert så enkelt for motoreierne så har nok oppførselen til Mercurys utvalgte i Trondheim hvert bedre .

 

 

 

No, we support stern drives and inboard engines.

 

At 11:12 AM 5/30/2008 +0000, you wrote:

> Mercury 240 efi NR OE 387634

>

>

> Du you have Diagnostic Tools ?

>

Link to post
Share on other sites

Har du kjøpt båten/motoren på verkstedet du prøver å få time hos?

 

Hvis ikke skjønner jeg godt at de ikke vil ta på seg mere arbeid en de klarer og da går jo selvfølgelig faste kunder først. skulle bare mangle.

 

Gå til forhandleren din. han er pålagt å ha et service apparat for å få lov til å selge, så han bør ordne en servicetime for deg.

Livet er for kort for sightsing.

Link to post
Share on other sites

Herregud for noen selvoptatte mennesker vi lystbåteiere er. Det ligger i navnet - LYST BÅT - blott til lyst- altså, prioritert etter alt annet en robåter!

Likevel- vårt SKIP er det som får solen til å stå opp om morgenen.

 

Det kan hende at servicefolk er opptatt med viktigere ting enn din båt

Link to post
Share on other sites

Hvis sevicefolk har viktigere ting å ta seg av enn kundene bør de snarest finne seg noe annet å gjøre.

 

Det er trolig ikke så enkelt å gjøre alle kundene fornøyd , det kan hvere att Mercury har vert uheldig med årets modeller men når det nå selges mest Evinrude så er nå det litt rart at de ikke klarer å håndtere det , uansett så tillater ikke slike problemer stadig bruk av nye løgner og bløffer.

Det måtte da kunne gått an og ærlig og oppriktig si at en ikke har kapasitet før .... og at det er bedre om du prøvde noen andre.

Jeg lever nå fremdeles i den tro att jeg får time snart

Det har hvert bedre å kjørt noen mil enn å måtte vente i månedsvis for deretter få servert nye bløffer.

Tror ikke http://www.imd.no/public.aspx at de ikke har motatt verkstekunder på 2 måneder.

En diagnosetest bruker ikke så mye tid ,så med en eier med di høgste kredittreferanser så er dette for meg helt uforståelig.

Har og handlet en del i butikken der da vi driver en marina og har egen slipp og verksted.

Det vil i praksis innebære at alle de som handler med dette firmaet vil nå bli kastet ut av marinaen om jeg ikke får noen forklaring eller unnskyldning

Link to post
Share on other sites

Har og handlet en del i butikken der da vi driver en marina og har egen slipp og verksted.

Det vil i praksis innebære at alle de som handler med dette firmaet vil nå bli kastet ut av marinaen om jeg ikke får noen forklaring eller unnskyldning

 

Akkurat dette tror jeg du bør utdype litt nærmere..... Mulig jeg ikke helt forstår innholdet i budskapet med språket du bruker, men har du virkelig tenkt å straffe dine egne kunder hvis de prøver å benytte denne forretningen?

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Det er trolig ikke så enkelt å gjøre alle kundene fornøyd , det kan hvere att Mercury har vert uheldig med årets modeller men når det nå selges mest Evinrude så er nå det litt rart at de ikke klarer å håndtere det , uansett så tillater ikke slike problemer stadig bruk av nye løgner og bløffer.

Det vil i praksis innebære at alle de som handler med dette firmaet vil nå bli kastet ut av marinaen om jeg ikke får noen forklaring eller unnskyldning

 

Hei `fiskebat`, forsto ikke helt hva du mente med at Mercury har vært uheldig med årets modeller? Hvilke modeller er det du sikter til. :confused: Videre forteller du at alle som handler hos denne Mercury forhandleren, vil bli kastet ut av marinaen om du ikke får noen forklaring/unnskyldning.??? Håper jeg leste og forsto riktig hva du skrev.

Isåfall må jeg lure på om det er rene mafiatilstander der du holder til. :nonod:

Link to post
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det er jo beklagelig at en exploderer men det hender fortvilelsen går over til sinne.

Båtsesongen er snart på hell og vi har bestemt oss for å kjøpe en eller 2 suzuki motorer i stedet og selger motoren som delemotor selv om den statrer tvert men dør når jeg gir gass , Motor og båt blir lagt ut her og på Finn.no i morgen så i distrikter der di har utstyr og kan kjøres diagnose test på Mercury motorer så er det nå muligheter for ett kupp eller å ha kjøpt 240 spreke ergelser på tillbud .

Link to post
Share on other sites

Det er jo beklagelig at en exploderer men det hender fortvilelsen går over til sinne.

Båtsesongen er snart på hell og vi har bestemt oss for å kjøpe en eller 2 suzuki motorer i stedet og selger motoren som delemotor selv om den statrer tvert men dør når jeg gir gass , Motor og båt blir lagt ut her og på Finn.no i morgen så i distrikter der di har utstyr og kan kjøres diagnose test på Mercury motorer så er det nå muligheter for ett kupp eller å ha kjøpt 240 spreke ergelser på tillbud .

 

Hei `fiskebat`, forstår at du har fått kjølet deg ned i denne saken og ikke kastet ut noen fra marinaen ennå. :headbang:

Håper du blir mer fornøyd med Suzuki motorene og ønsker deg lykke til. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Lite empati med service-verksteder her.

En tenkt situ: De liner opp service-apparatet etter antall motorer solgt. De VET at service-trøkket er i april til september, med en topp på slutten av juni.

Så kommer det noen bråkjekke som KREVER at service på DERES motor skal taes på timen, selv om motorene kanskje er kjøpt andre steder eller i værste fall importert! :sweat: :sweat:

Kanskje har de en mekaniker på sykelista? På toppen klages det på at serviceprisen er for høy (møter meg sjøl i døra nå...). Båtmotor-service ER sesongbetont. Ikke finnes det noen formell skole og utdanning på påhengs-mekanikere heller, så vidt jeg vet.

I tillegg er det endel cowboy-tilstander i bransjen. Enkelte verksteder må ta inn mekanikere fra ØstEuropa, for her i Norge enten finnes de ikke, eller så er timeprisen (lønna) for høy. Verksteder får ikke kabalen til å gå opp...

Kanskje noen av disse faktorene er til stede i fiskebat sitt tilfelle??

Sløve båteiere venter til uka før ferien med å komme til verkstedet med "gull-klumpen"... GJETT hvem som får skylda for at ferien deres går i dass :puke:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Verksteder får ikke kabalen til å gå opp...

Veldig enkelt... Legg ned om man ikke kan levere varene!

 

Får si som min gamle sjef alltid sa:

Hvis jeg synes det blir for hektisk, skaffer jeg meg jobb i parkvesenet for å plukke søppel i parken...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...