Jump to content

Useriøs Mercury forhandler

fiskebat

Recommended Posts

...Veldig enkelt... Legg ned om man ikke kan levere varene!

"Hvorfor DET? Butikken går strykende, jeg har jevnt med arbeide hele året, faste kunder betjenes, servicer taes i den stille perioden (oktember til jabruar) og jeg har en arbeidsstokk som er fornøyd. At fiskebåtkailla og andre som IKKE er kunder, klager på at vi ikke lemper våre faste kunder unna bare for å tilfredsstille DEM, bryr vi oss ikke om!"

SÅÅ enkelt kan det være, eller?

..Får si som min gamle sjef alltid sa:

Hvis jeg synes det blir for hektisk, skaffer jeg meg jobb i parkvesenet for å plukke søppel i parken...

Hvorfor jobbet han da med det han gjorde, hvis det hadde vært så mye bedre i parkvesnet?? :lol:

Eller gjorde han som sitatet over viser?? :rolleyes: :rolleyes:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Det fines ofte gode grunner , sykdom , har tatt på seg for mye , etc , det er nok ikke enkelt å hvere hovedforhandeler av Mercury som etter en Svenskes undersøkeser er blitt de dårliste merket når det gjelder motorvalg .

Det er nok ingen grunn til att Trondheim Hav Rafting byttet ut sine Mercury motorer med 2 st 300hk Suzuki motorer og vi syndes de gikk stille og fint da de slepte oss in etter å ha sullet rundt en sund på tommgang til den stopet helt og skall man først slepes så klarte disse motorene jobben den jobben bra.

Om noen prøver å unskylle merkeforhadleren så les hele tråden først da det finnes spiselige unnskyldninger for omtrent alt utenom løgner og håper og tror Marvin er litt ensom i sitt syn på att det er ok med løgner .

Redigert av fiskebat (see edit history)

Hei igjen `fiskebat`, venter fortsatt på link eller referanser til Svenske undersøkelser, hvor Mercury etter dine uttalelser har blitt dårligste merke når det gjelder motorvalg. :confused:

p.s. ser du har redigert ditt innlegg nr. 27, fra Svenske undersøkelser til EN SVENSKES UNDERSØKELSE (uthevet av meg) No more comments :nonod:

Redigert av chagall (see edit history)
...Om noen prøver å unskylle merkeforhadleren så les hele tråden først da det finnes spiselige unnskyldninger for omtrent alt utenom løgner og håper og tror Marvin er litt ensom i sitt syn på att det er ok med løgner .

Iflg. det du startet strengen med, ble du IKKE lovet tidspunkt for rep / service! Men klaget på at de ikke tok deg inn straks.

Senere sier du: "En diagnosetest bruker ikke så mye tid ,så med en eier med di høgste kredittreferanser så er dette for meg helt uforståelig."

Noe JEG leser som at: Fordi det ikke tar så lang tid, skal/bør/må de ta deg forran andre faste kunder...

"Løgner" er ikke bra for noen bransje, men noe som ofte skjer dessverre. I ditt tilfelle ble du ikke LOVET tidspunkt for service, eller?

(Pls. skriv navnet mitt rett)

Måtte ringe på etter 14 dager , da det var godt 14 dager: måtte ringe på igjen om 14 dager , da det var godt nye 14 dager , måtte ringnge på etter 14 dager , på spørsmål om ingen andre hadde fått bestilt time på snart 2 mnd så svarte han nei og att Perkins og Yahama kunder ble prioritert men lovte da å ringe så snart det ble en time ledig.

Jeg regner med at når han riger og det er 2- 3 , kanskje 6 mnd vetetid på å få time så er dette ike troverdig.

Har vanskelig å tro at Vave i Trondheim ikke har kunnet mota noen Mecurymotorer for diagnose eller service/skjekk på på 3 mnd av hovedforhandleren i Tronheim.

Jeg har ikke klaget på lang vetetid , bare på løgn og bløff da jeg ennå ikke vet hvor mange måneder vetetiden blir for å få bestille time , og når en har stått i kø 3 nnd ett sted så blir det sikert dumt å flytte til en annen kø og da jeg har sjekket hvor lang service køene er i Trøndelag og helt til Sunnsvall i Sverige og da synes jeg det er riktig å avare de som tenker å kjøpe Mercurymotor i Trøndelagsområdet.

For å vise til det som skrives av Marwin;

Servicenettet er jo en vesentlig del av et motorkjøp til båt, ref hvorfor mange foretrekker volvo penta og ikke VW marine, selv om disse også har svært gode motorer.

Så om en hovedforhandler av mercury ikke kan levere service på dette, spesielt en diagnose som tar bare noen minutter med moderne dataverktøy, og så skylder på at det fordi man ikke får tak i folk eller fordi det for mange syke; ja så legg ned og overlat plassen til noen som vil.

Og hvis service og reperasjoner bare skal taes om vinteren, til tross for at de fleste motorer brukes om sommer, og det er da akutte ting oppstår, da er man i feil bransje.

...Servicenettet er jo en vesentlig del av et motorkjøp til båt ...

Helt enig. "Kjøp motor av meg og du får førstepri service av meg". Og HVIS det da kommer en "outsider" MÅ denne vente hvis kapasiteten p.t. er sprengt. OG: Den ER sprengt i høysesongen!

... ja så legg ned og overlat plassen til noen som vil....

Få kan / vil drive med service i en slik "cowboy-bransje", hvor kundene ikke vil betale det det VIRKELIG koster! DERFOR er det så liten konkurranse i markedet.

Men NOEN begynner å stramme inn og ta seg betalt PÅ TROSS av syting fra brukere. :wink:

...Og hvis service og reperasjoner bare skal taes om vinteren, til tross for at de fleste motorer brukes om sommer, og det er da akutte ting oppstår, da er man i feil bransje. ...

Beklager o.b.lix, er fortsatt rungende uenig med deg. :smash: Fordi:

Skal du drive seriøst med en stabil arbeidsstokk, MÅ du ta mesteparten av service+++ i av meg før omtalte periode! For: I "den aktive perioden" med topp i og rundt fellesferien er det masse akuttsaker som må taes. For sine faste kunder! Og DAahh har man ikke SÅ god tid til å prioritere tilfeldige saker hos "ikke-kunder", SELV OM dette tar kort tid!

Og da å påstå at vedkommende verkstedeier er i feil bransje, blir for meg i beste fall patetisk.

Sorry :smash:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...