Jump to content

Båttegninger

oysteinSK

Recommended Posts

Om glassfiber er en type plast, så ja.

Problemet er at det er veldig få båter der jeg bor (Selv om jeg bor ved sjøen) så det er vanskelig å finne noen jeg virkelig liker. Om du har noen tegninger av en sjark som likner på de som linken viser, så hadde det vært virkelig fint.

Om du lurer så har jeg tenkt å lage båten i 3D-tegneprogram for å beregne arealet og prisen på skroget.

Svart (redigert)

hehe! :lol: ja sikkert sant det, men jeg vil fremdeles ha tegninger til en sjark. Dessuten prøver jeg å få kontakt med noen som har greie på det! Det er derfor jeg skriver her.

Tenk på alternativene. Aluminium, stål, tre og ferrosement. Jeg trur at alle alternativene er like dyre som glassfiberbåt (bortsett fra trebåt) og krever MYE arbeid. Stål blir for tungt til en liten båt. Aluminium er dyrt og sykt vanskelig å sveise i! Tre kan jeg ingenting om, og ferrosement er håpløst! Glassfiber står igjen som det beste alternativene om jeg vil lage båten fra bunnen :yesnod:

Redigert av oysteinSK (see edit history)

Skal du lage en slik, så bør du lage en ramme med spanter som ser ut som skroget du vil lage, kle dette med divinnycell og plast/glass utvendig. så river du ut spantene inni og plastrer der og. så stiver du av, og sparkler og pusser skroget. og sprøyter topcoat som blir våtslipt til ønsket glans. En helvetes masse arbeid og bortimot umulig å få til hvis du ikke vet at glassfibr blir dynket i plast(polyester) for å bli til noe du kan bruke til båtbygging. Lykke til og post bilder.

Livet er for kort for sightsing.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...