Lars Høvik Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Skal lakkere listverket på båten min idag, en RJ 85 28 fot, og lurer rett og slett på om noen har noe slags peiling på hvor mye lakk jeg trenger? Er snakk om lister rundt cockpit og ripa. Lurer også litt på hvordan. Har planer om å skrape så lakke, må jeg også pusse først? og eller olje? Er min første båt dette her, så jeg er fersk og nyforelska! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Du burde greie deg fint med en liter til dette! Skrap vekk all gammel lakk, puss med sandpapir for å fjerne evt ujevnheter, vask med rødsprit for å fjerne fett/åpne porene og lakk i vei! Det første strøket bør fortynnes for bedre heft. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
NilsPils Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Skrape?? Bruk varmluftpistol for å fjerne gammel lakk. Skyv lakken av med kittsparkel. Puss rent med sandpapir. Puss med veden. Legg lakken på i tynne lag. Puss over med fint sandpapir etter første lag og helst også før siste lag. Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts