Harryland Startet 30.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2008 Hei, Er det venskelig og bytte propell på en utenbordsmotor? Jeg har ikke det minste peiling på båtmotorer, men tror jeg kunne klart det hvist det bare er en klipps jeg trenger å ta ut eller lignende. Motoren det er snakk om er en 1992 modell mercury 30 hk. Håper på raskt svar mvh Harryland Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 30.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2008 Hei Vanligvis så er det en mutter som er låst med en splitt splint. Ta ut splinten og skru av mutteren. Deretter er det bare å ta av propellen. Husk å legg merketil hvilken rekkefølge de forskjellige delene sitter i. Ha på godt med propell aksell fett før du monterer ny propell. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Harryland Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2008 Tusen takk for lynkjpt svar Black_pearl. Jeg vurderer å kjøpe denne motoren http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=6&tot=20 og det var i den forbinelse at jeg lurte på om det var vankelig. Tror dere dette er et godt kjøp av motor? Er mercury et bra merke? MVH Harryland Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 30.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2008 Hei Så vidt jeg så, så var det en Evinrude. I og for seg grei nok den. Men de er tørste sammenlignet med moderne 4-takt. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Espen Svart 30.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2008 92 modell.. Synes den så mye eldre ut? Ikke at jeg kjenner til detaljene på di forskjellige årsmodellene på denne motor Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 30.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2008 Mercury er (Som de fleste amerikanske og japanske) bra greier, og den Evinruden som står i annonsen syns jeg du bør styre unna.... Alt av tekst i annonsen bærer preg av at selger ikke har det ringeste peiling på utenbordsmotorer - og vedlikeholder deretter.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
chagall Svart 30.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2008 Enig med `rago 63`,denne så litt tvilsom ut. Prisen 10000,- syntes jeg var altfor høy for en 92 mod.? Vurderer å selge min 2004 mod.Tohatsu 25/30 hk 2-takt, da familien ønsker el. start. Sjekket innbyttepris mot en ny motor i samme størelse og fikk tilbud på 11000,-. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2008 Jeg synes også den så eldre ut enn 92... Du kan evt be selgeren lese av serienr slik at du kan få sjekket årsmodell ut fra det. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
rago63 Svart 30.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2008 -Den såkalte "originalpropellen" ser jo ut som den har vært litt mindre på land enn "toppfartspropellen"---- men ikke mye.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
rago63 Svart 30.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2008 (redigert) Sjekket innbyttepris mot en ny motor i samme størelse og fikk tilbud på 11000,-. Hadde du da hatt en YAMAHA ...... Redigert 30.Mai.2008 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
chagall Svart 30.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2008 Hadde du da hatt en YAMAHA ...... Har aldri eid en Yamaha, men noe må det være med Y-A-M-A-H-A, da Øst Europa ikke kan få nok av dem. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 30.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2008 Når du finner en motor som det går an å kjøpe... Ha på godt med propell aksell fett før du monterer ny propell. Og dette gjentar du hvert år. iallefall hvis du har motor i saltvann. Dette fordi det nevnte fett er korrosjonshemmende og fordi propellen kan sette seg fast. Spesielt hvis det er aluminium. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.