Jump to content

Noen som har noe info om Anritsu radar?

Sleipner93

Recommended Posts

Nå trenger du ikke fikse det da plimsoll har funnet manual og skjema til radaren. Så nå kan en kompis av meg som jobber med loddebolten daglig lage ny plugg og ledning til meg! :smiley: Nå skal snart M/S Kira få radar montert :D !

Visst noen andre trenger skjema eller noe som kan stå i manualen kan jeg være behjelpelig med og scanne :smiley:

Redigert av Sleipner93 (see edit history)

Bare et liiten støtte til "2nd trikker"

Simrad byttet ikke radar leverandør for morro skyld. Mye skrik & skrål før dette skjedde.!!

Helt riktig som Frøken Fryd sier at Simrad ikke lager radar antenner eller hf del, men kjøper disse inn fra underleverandør, da gjerne med Simrad navn og farge. Dette gjelder også VHF radioer osv.

En liten bedrift kan ikke lage alle komponentene selv.

Dette betyr ikke at Anritsu er en dårlig radar generellt sett, men Sinrad valgte altså å bytte.

Prøv å sende en forespørsel til search.support@navico.com

sailorBoy

Redigert av sailorboy (see edit history)
Hvilken radar ville du ha installert på lystbåten?

Oopss. Er litt sløv i blant.

Den lengste scanneren jeg kunne få plass til.

Farger er ikke så viktig.

Fra en annerkjent leverandør. Billigradarer (mykere betegnelse enn rævaradar) er billige av flere grunner. Du vil trenge serviceapparatet. Radarer går i stykker. Jeg har levd av det i mange år.

Fabrikat: Furuno Furuno FURUNO. (Uten at jeg noengang har jobbet for dem) De var i hvertfall best i Norge på service!

.......Fabrikat: Furuno Furuno FURUNO. ......

Noen har tydeligvis et relativt enkelt syn på verden :smiley:

Jeg har selv hatt diverse Furuno-radarer ombord i mine båter opp gjennom tidene og vært rimelig godt fornøyd.

På den siste båten har jeg både en relativt ny Furuno NavNet radar og en bortimot 20 år gammel Simrad Anritsu. Dette gir meg rikelig anledning til å sammenligne og jeg er ikke et øyeblikk i tvil om hvilken radar jeg foretrekker.

For å uttrykke meg like bastant/banalt som en viss trikker: Anritsu'en går minst 7 ganger utenpå Furuno'en. Senest idag seilte jeg 3 timer med Anritsu ibruk - og jeg var ikke engang inne på tanken å starte det rælet som Furuno har pakket inn i en blikkboks og kalt for radar :smiley:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Ærlig talt Poseidon, Du kommer med en subjektiv sammenligning av to radarer. (som jeg sansynligvis ville være enig i) Du gir ingen informasjon om radarene du sammenligner.

Er det fordi Anritsu har flere bokstaver i navnet sitt at Furunoen blir kallt "Ræl"

Jeg har et eget forhold til Anritsu og anser meg berettiget til å kalle noen av deres radarer for "Ræva Radar"

• 2 måneder senere...

Ja folkens, nå har jeg da en fungerende radar!!!! :cool: :cool: Plimsoll hadde en kamerat som fikk loddet og ordnet ledning til meg. Så idag kom han HJEM til meg med antennen med ferdigloddet kabel/plugg. Snakk om luksus! :wink: Og jeg klarte ikke dy meg, måtte en tur bort i båten for og teste! Og det virka helt kanon!

Nå gjenstår det bare å lære seg og bruke radaren.. Det blir nok sansynligvis til neste år da jeg snart skal på land men kunne vært morsomt og "lekt" litt med radaren noen turer i år også.

Vi får se! :wink:

Og igjenn plimsoll : Tusen takk! :flag:

• 9 måneder senere...

Nå har jeg ikke fått så mye tid med denne radaren men i det siste har jeg hatt noen timer bak radarskjermen. (Den står for tiden montert på en annen båt). Nå er det ikke mange radarer jeg har fått prøvd ut til nå, men jeg kan ikke si annet enn jeg er meget fornøyd med denne radaren. Den virker kjempebra, får tydlige ekko fra både staker og andre båter. Jeg har ennå ikke fått testet skikkelig hvor nært ting må være hverandre før det går sammen til ett ekko, men det virker ikke alt for gale.

Ellers er skjermen tydelig og behagelig å se på. Knappene er enkle og lette å bruke, og ikke minst lette å forstå..

Å kalle dette ræva radar er noe av det mest idiotiske jeg her hørt her inne på baatplassen...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...