Brynjar Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Hvem selger såntno da? Er på jakt etter en relativt rimelig juksamaskin til hobbybruk men vet ikke hvem som forhandler sånt. Quote . . bmhe Link to post Share on other sites More sharing options...
avsluttet Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 prøv å søk på beltronic BJ5000 eller DNG juksamaskiner Eller kingfisher. Den på bildet er litt stor, men tror de lager noen mindre også. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
p-kaill Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Gå inn på www.fiskeribladet.no og søk under kysttorget. Det er ofte brukte rimelige maskiner der. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
avsluttet Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 (edited) I fiskeribladet er det noen av disse svintunge greiene tilsalgs av og til. jeg har 3 maskiner liggende i garasjen, av den gamle sortlandmaskinen som ikke er i produksjon lengre. Den veier vel 50 kg? j**la svintunge greier, jeg var så dum å kjøpe dem av en krabbefisker fra finnmark. Båten hans veier sikkert 20 tonn. Nå gir jeg dem bort. Edited May 30, 2008 by traust (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
2nd Trikker'n Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Traust: Nå ble jeg anpusten! Hva er det egentlig du har å gi bort? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Håreken Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 I fiskeribladet er det noen av disse svintunge greiene tilsalgs av og til. jeg har 3 maskiner liggende i garasjen, av den gamle sortlandmaskinen som ikke er i produksjon lengre. Den veier vel 50 kg? j**la svintunge greier, jeg var så dum å kjøpe dem av en krabbefisker fra finnmark. Båten hans veier sikkert 20 tonn. Nå gir jeg dem bort. Passer ikke den på tråden ; Jeg fant, jeg fant! Trenger du det Quote Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-) Link to post Share on other sites More sharing options...
Høvdingen Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Dng har holdt på å utvikle en maskin til hobbybruk. Har igrunnen hørt lite nytt om dette, siden mustad kjøpte seg inn i selskapet og DNG norge mistet agenturet. Har 2 DNG 6000 C. og er meget godt fornøyd. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
fiskebat Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 I fiskeribladet er det noen av disse svintunge greiene tilsalgs av og til. jeg har 3 maskiner liggende i garasjen, av den gamle sortlandmaskinen som ikke er i produksjon lengre. Den veier vel 50 kg? j**la svintunge greier, jeg var så dum å kjøpe dem av en krabbefisker fra finnmark. Båten hans veier sikkert 20 tonn. Nå gir jeg dem bort. Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe disse+ frakt og pakkekosnaden , har ei meget gammel ei som veier nermere 70 kg som har sluttet å hvirke , kastet den i land så nå må jeg kjøpe ei ny for å få rettet opp båten. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
avsluttet Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 det er nok ingen garanti for at mine virker heller. Jeg har nok allerede gitt dem bort desverre, bare ikke fått levert dem enda. Vedkommede får slepe og slite med dem til han også gir dem bort. Jeg skjønner ikke at dere er interresert i noe slikt, jaja jeg har vel skaffet meg dem selv, vel vitende om tyngden. Skal noe slikt løftes over knehøyde må man være 2 mann. Og oppheng / beslag blir en historie for seg. De nye snope maskinene er av en annen verden. Selv har jeg ikke kommet meg så langt at jeg har juksamaskin, men vil skaffe en i løpet av året. Jeg liker utformingen til belitronic med tanke på montering. Og billig juksamaskin - glem det. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Brynjar Posted May 31, 2008 Author Share Posted May 31, 2008 Takker for alle svar. Billig er jo relativt. Fikk i utgangspunktet antydninger om 40-50 tusen og da virker jo plutselig ikke 23' for BJ5000 så ille.. Quote . . bmhe Link to post Share on other sites More sharing options...
Høvdingen Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 har du hydraulikk i båten, har en hydraulisk dobbel juksamaskin jeg muligens skal selge. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptein Sabelmann Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Hva blir prisen Høvdingen? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Brynjar Posted June 1, 2008 Author Share Posted June 1, 2008 Takk Høvdingen, men det er nok ikke annen hydraulikk enn tilstyringa ombord.. Båten er en 26' Tresfjord. Quote . . bmhe Link to post Share on other sites More sharing options...
Høvdingen Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 14000 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Brutus Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Beltronic'en er vel noe av det som er det beste. De gamle maskinene er jo svintunge, Beltronicen veier jo bare 14-15 Kg. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Volvomekanikeren Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Passer ikke den på tråden ; Jeg fant, jeg fant! Trenger du det Nei, Han fant de ikke, han kjøpte de Quote If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post Share on other sites More sharing options...
atvv Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Er det noen der ute som har erfaringer med de DNG maskinene, eller er det kommet noen andre produsenter på markedet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
kjeterik Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Er det noen som har hørt noe om denne http://www.dng-norge.no/documents/4C1205.pdf Har ikke funnet noe annen info om denne. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
NilsPils Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 http://webshop.dyrkornfritid.no/Inventory/Navision/6020576 http://www.dng-norge.no/documents/C6000i0705.pdf ....................... Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post Share on other sites More sharing options...
kjeterik Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Ja c6000i er en kjent maskin. Jeg leter etter en som skal hetet dng 4C. Den skal være laget for fritidsfiskere. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts