Jump to content

Bavaria 29 Sport versus 30 Sport

mhemil

Recommended Posts

Sett garanti-ordninger opp mot en bedre finnish. Ut i fra dette velger du opplevd kvaltitet.

2 mototer dobble utgifter, vår/høst.

1 motor mindre sikkerhet.

2 levrandører med godt rykte, vil tro Lunde hakket bedre. Har gått aktivt ut og sagt de satser på 2. håndsmarkedet.

For meg er Windy noe av det vakreste som finnes på sjøen. Lekre, men ikke fullt så god plassutnyttelse. Bavaria mangler den lekkerheten, men har plassyutnyttelsen

Your Choice

Vi sees!

Hei. Har vært igjennom samme greian selv. Falt til slutt for en helt ny Bavaria 30 sport. En enorm båt spør du meg. Det er utrulig greit med den store solputa bak. Den skjuler jo et enormt stuerom :flag:

Bavaria 30 Sport 08 VP D6

Hjemmehavn " HIDRA"

kanskje vi kan spleise :lol:

He, he, jo spleiselag på båt er ingen dum idè, er faktisk med i et rederskap nå :smiley:

Takker også for tilbud om å befare båt, gir beskjed dersom dette blir aktuelt.

Hei. Har vært igjennom samme greian selv. Falt til slutt for en helt ny Bavaria 30 sport. En enorm båt spør du meg. Det er utrulig greit med den store solputa bak. Den skjuler jo et enormt stuerom :flag:

Veldig interessant onilsen, setter veldig pris på utfyllende info (ekstrautstyr, motorisering, pris osv.......).

Vær oppmerksom på at det også på 29 sport er en del vesentlige endringer fra modell til modell. F.eks. så gjorde de toalettrommet vesentlig større på 2006 modellen. Likedan gikk de bort fra den håpløse løsningen med fargede frontrute, satte inn luker over pantry og på toalett, valgte lyst mahogni i innredningen, en mer rett pantry-løsning osv.

Swande, trodde de to ekstra lukene på dekk kom med 2006 mod, i tillegg til større bad som du nevner. Hva med denne her: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=12929523 (som tydligvis har 3 luker på dekk) har den stort bad, og i tillegg, hvor er den ekstra plassen hentet, mao hva har dette gått ut over sammenliknet med tidligere modeller?

Dette er en helt nyaktig samme båt som min. Mulig dette da må være en sen 05-modell, for jeg har aldri sett 05 med denne nye løsningen før. Du ser også forskjeller bl.a. på bryterpanelet ved styreposisjonen der 06 har et mer moderne toutch-panel med båten tegnet inn, mens den gamle hadde vanlige brytere. Den nye har også hvitt lokk over wet-baren ute i stedet for corriandertoppen på den gamle (design-messig bedre synes nå jeg). Den er også godt utstyrt bl.a. med VHF og jolle i davitere.

Toalettet er gjort større ved å hente plass fra salongen forut Dette merker du ikke - den mer en stor nok.

Båten du lenker til så forøvrig meget bra ut. Den er rimelig (gj.snitspris på 06 modeller har det siste året ligget på ca 1,2) og den har jolle med - og det er veldig kjekt både for far og barn :-). Det eneste er at den har litt over gjennomsnitts timetall, men dette er egentlig ikke negativt. Denne ville jeg sjekket nærmere. Dette er en båt som ligger like ved meg, så trenger du hjelp til besiktigelse så send meg en IM. Husker denne som en pent holdt båt.

Redigert av Swande (see edit history)

Hei. i min båt står det en d6 310. det var den siste ble det sagt. Kjøpte den på Lunde Båt Vest. . Nå får du den med d4 300. Er noe billigere med d4èn. Da jeg var på jakt falt jeg også for en 29 foter av 2006 mod, men syntes de va noe dyre.(og med en ny får en jo 2 års garanti og 5 år med reklamasjonsrett) Fikk en ny 30 foter for billigere penge en en brukt 29. Da var det teak i cokpit 2 stk kjøleskap og det følgte med vinsj bak i esker for selvmont. Måtte ta en egeninnsats i å prime og stoffe, men en kan gjøre mye selv for 29000.- Polere gjore jeg også selv. Lydisolere holder jeg på med nå om kveldene. 30 Foteren er en veldig stor og romslig båt. Er mest fornøy hvor stabil den er i bølger.Virker som bavaria båtene er veldig godt skrudd i sammen. :sailing::cheers:

Bavaria 30 Sport 08 VP D6

Hjemmehavn " HIDRA"

Hei. i min båt står det en d6 310. det var den siste ble det sagt. Kjøpte den på Lunde Båt Vest. . Nå får du den med d4 300. Er noe billigere med d4èn.
Ja, jeg ble også fortalt av forhandlere fra Lunde at 30 Sport ikke ville komme med D6, men kun D4, noe jeg fant veldig merkelig. Nå viser det seg jo i ettertid at utsagnet var feil, og at du får den både med D4-300, D6-310 (som sitter i din) og den nye versjonen der de har hentet ut 20 hk mer, D6-330. Du gjorde det lurt i å kjøpte sekser'n. Gratulerer med fin båt :flag:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...