Rui lui Startet 30.Mai.2008 Del på Facebook Startet 30.Mai.2008 har sikkert vært masse emner i dette..men kan noen si meg hvilken antenne er best på digitaltv i båten??inkl vanlige husantenner. Sitér dette innlegget ] Link to post
Espen Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Kan vel benytte en vanlig husantenne, men denne må dreies mot nærmeste sender når du skal ta den ibruk.. En "rund" antenne slipper du å dreie, men er nok ikke like god.. Ikke at jeg er noen ekspert på området Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 skulle nok ha stillet spørsmålet litt anderledels:-)det jeg i grunnen lurer på er om den vanlige husantennen er best i båt.garantert minst fin..men er det antenner som er bedre? Sitér dette innlegget ] Link to post
Zach Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 har sikkert vært masse emner i dette.. Det er helt riktig. Har du forsøkt et søk... Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 ja har det Sitér dette innlegget ] Link to post
Gunga Din Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 en rundmottager antenn er best........ eftersom vi flytter på oss..........til forskjell mot ett hus... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Arnstein Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 (redigert) Husantenne er best, men fordrer litt styr. Denne kan settes på et kosteskaft og plantes på land. En rundtvirkende er grei nok, men må ha bortimot fri sikt til sender med det nye bakkenettet. Det må vel for såvidt husantennen også ha. Med det digitale bakkenettet er det så og si enten bilde eller ikke bilde. Du kan få frysing eller hakkete bilde ved dårlig signal. Fordelen med den runde er at den er permanent montert og dermed lite styr med rigging når du skal se dagsrevyen. Bruker selv en Stratus med Grundig dekoder, laptop, Hauppauge USB-2/DV-tuner og Biltema FM transmitter til stereoanlegget. Rene hjemmekinoen i skuta når knektene skal se Indiana Jones. Redigert 30.Mai.2008 av Arnstein (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Rui lui Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 men når vi ligger i ro da? Sitér dette innlegget ] Link to post
Gunga Din Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 just precis .....vi ligger aldrig i ro.... det er därför du skall ha en rundtmottager antenn......ikke en Yagi.. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Rui lui Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 ok så da får jeg kjøpe en runding:-) neste spørsmål..hvilken???? Sitér dette innlegget ] Link to post
Arnstein Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Glomex eller Stratus. Forferdelig dyre begge to. Bortimot to lapper. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Rui lui Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 uff..det må vel finnes billigere? Sitér dette innlegget ] Link to post
Rui lui Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 (redigert) hva med denne? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19437996 Redigert 30.Mai.2008 av westcruiser 32 (see edit history) Sitér dette innlegget ] Link to post
Arnstein Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Det er mulig i disse bakkenettider. Helt sikkert mange som kommer til å eksperimentere med dette gjennom sommeren. Muligens en enkel "ta inn etter bruk antenne" vil være vel så bra. Vi får vente og høre. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Arnstein Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 hva med denne? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19437996 Denne tåler ikke mye sjøsprøyt. Dessuten er det mye utstikk. Ikke så estetisk akkurat spør du meg. Kjøpte en lignede fra Biltema for å prøve i båten (før bakkenettet). Den var dårlig. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Sun Flyer Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 hva med denne? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19437996 Jeg har en slik. Den suger... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Arnstein Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Jeg har en slik. Den suger... Suger hva, strøm? Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Rui lui Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 suger signalene til seg?? Sitér dette innlegget ] Link to post
Sun Flyer Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Fjortis-språk for anbefales herved ikke... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Grand Banks jr Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 :lol: Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Rui lui Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 jeg vil ha en god antenne til en rimelig peng!!! :nono: Sitér dette innlegget ] Link to post
2nd Trikker'n Svart 31.Mai.2008 Del på Facebook Svart 31.Mai.2008 Den beste antennen er situasjonsbetinget. Ligger du stille eller beveger du deg. Ligger du stille ved land, er det 2 muligheter. En Yagi eller en satelitt parabol. Beveger du deg, så fines det masse kostbare alternativer, men før du går til større investeringer, prøv en 500W lyspære. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 31.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2008 500 watts lyspære??? Sitér dette innlegget ] Link to post
2nd Trikker'n Svart 31.Mai.2008 Del på Facebook Svart 31.Mai.2008 Ja. Lengden på wolfram tråden stemmer sånn ca med frekvensområdet til Tv og Fm radio. Det er ingen selektiv antenne. Finnes det refleksjoner så ser du dem, Brutalt - ja, men når alternativet er en gyrostabilisert platform (F.eks Saturn fra EB) til 200K kr --- Prøv det selv. Dette var noe jeg lærte i Fiskerioppsynet på slutten av 60 tallet. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 31.Mai.2008 Del på Facebook Svart 31.Mai.2008 jeg vil ha en god antenne til en rimelig peng!!! :nono: http://www.kjell.com/content/templates/sho...00000,683500000 Triax UFO Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.