Lars Hansen Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Hei! Sist jeg var ute å kjørte, sluttet det ene kontrollpanelet i båten min å virke. Motoren er en 87mod AQAD31 Turtelleren låste seg på det turtallet jeg hadde når det skjedde, temperaturnålen gikk opp til maks, mens alle de andre nålene datt til 0. Ladelampe og alle andre lamper ble også svarte. Har målt at jeg får 12V fra den røde ledningen som går i kabelpakken fra motoren. Noen som har noen forslag til hva som har hendt? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 må vare noe elektriskt........ Quote S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Sjekk om automatsikringen som sitter på motoren (i den sorte plastboksen) er gått. Den mater 12 V til hele tavlen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars Hansen Posted May 30, 2008 Author Share Posted May 30, 2008 Sjekk om automatsikringen som sitter på motoren (i den sorte plastboksen) er gått.Den mater 12 V til hele tavlen. Som jeg skrev, så får jeg ihvertfall spenning på den røde ledningen som kommer fra motoren. Er det denne som kommer fra sikringen? Jeg har prøvd å trykke inn utløseren på automatsikringen ihvertfall. Er det fler ledninger som skal forsyne med 12V? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Seacrest Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Hei Ettersom alt har gått, og du har positiv spenning, ville jeg kontrollert jordingen. Er vel en kabel som er "jumpet" over alle enheter... Mvh Rune Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
DELUDE Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Elektronikkenheten bak på kontrollpanelet Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars Hansen Posted June 1, 2008 Author Share Posted June 1, 2008 Elektronikkenheten bak på kontrollpanelet Tenker du på den hvor lampene sitter? Gjør denne saken noe annet enn å gi strøm til tankmålere etc, i tillegg til lampene? I går forsøkte jeg å bytte om på panelene (Har 2 motorer), og den som virker, virket også på den andre siden. Regner derfor med at det er noe med panelet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts