btor Startet 30.Mai.2008 Del på Facebook Startet 30.Mai.2008 Hei Vi har hatt litt problemer med at sjøvann siver litt inn mellom overgangen rorhylse - roraksel når snekka er godt lastet. Nå løsnet jeg kapselmutteren på akselen, men så ikke noen pakning, men kanskje noen her vet hva som pleier å være som tetning på slike plasser. Se også bilde på http://www.kuntigi.net/misc/Roraksel.jpg Jeg løsnet altså kapselmutteren A og løftet den. Den var sikret med kontramutteren C. Ligger det en pakning inni A slik at det hadde vært nok å bare skru kontramutteren C et par tørn ned slik at pakningen som forhåpentligvis ligger inni A ble presset mer ned mot setet B og tettet dette skikkelig? Bør jeg legge litt grease rundt setet B og kanskje surre noen omdreininger ulltau også? Tips mottas med takk ;-) hilsen btor (Moderator: har tillatt med å legge bildet rett inn i innleggtet ditt. Mange vil ha glede av å se dette bildet). Sitér dette innlegget Link to post
skilsø Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 (redigert) Hadde samme problem på min skilsø 23 i fjor ,men fylte med vannfast fett. Prøvde og finne ut hvem som har levert uten lykke Sitter en korkpakning inni på min . Korpaking inni A på tegninga di . Redigert 28.August.2008 av skilsø (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Vanligvis er det lissepakning på sånne rorhylser. Et par runder burde gjøre susen. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Bernt Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 glanpakning heter det , den sitter sikkert i gjenn oppe i muttern Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Talgpakkning oppe i hylsa, ovenfor gjengene (under mutteren)... på innsiden, mellom rorhylse og hvor "A" peker. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
skilsø Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Hvem har produsert disse ? Er denne pakning rå å få tak på ? Hvordan bytte den ? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Jeg vil tro at du kan få endel hjelp fra Sleipner Motor i Fredrikstad. Mål diameter på akslingen og hør om de har talgpakning for denne diameteren. Jeg vil anta at du skal surre 3 omkretser med talgpakning like ved B på bildet ditt og deretter tre innpå A og skru forsiktig til. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 du måler forskjelen på aksel og hylse da får du tykkelsen på pakningen. maskinvare levrandører har slikt. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Det ante meg. Bernt, har du noe mer teknisk opplysning om pakningene som benyttes til dette formålet? Jeg har skiftet slike pakninger uten at jeg har visst annet enn at det er "talgpakninger". Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 De ble brukt i alle gammle pakkbokser før simmringen ble oppfunnet . Målene er oppgitt i tommer, Det heter glan-pakning. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Ikke glan, men gland for å være korrekt. Sitér dette innlegget Link to post
skilsø Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Hvem selger slik pakning ? Og hvordan montere ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.