roy2000 Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Hei til alle dere. Er da endelig blitt båteier, og har i den forbinnelse noen spørsmål ang navigasjon. Har da en Garmin 60CSX med BlueChart V9.5 (hvis jeg ikke husker helt feil), og lurer da på om noen vet hva de forskjellige symbolene står for? Som f.eks: M og CL (CI) ? Fant det ikke noen plass... Håper det er noen som kan svare på dette, og god sommer til alle dere. Mvh Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
glek Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Hei roy2000 1 Gratulerer med båt. Du finner mange symboler hvis du søker etter forkortelser her på BP under søkeord. Mvh.glek Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Grand Banks jr Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 (edited) Hvis det gjelder forkortelser i kartene kan kanskje denne boken være til hjelp (Jeg har den ikke selv, så jeg vet ikke hvordan den er...): Symboler og forkortelser i Norske sjøkart Edited May 31, 2008 by psolse02 (see edit history) Quote Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post Share on other sites More sharing options...
GeirT Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Symbolene står sikkert i sjøen og er da en beskrivelse av bunnens beskaffenhet. Da er M = mud (mudder/gjørme) CL = Clay (leire) Geir Quote Geir Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts