SF Startet 31.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2008 Det har vært et innlegg her tidligere om tips til optimal montering av propeller på Bravo 3. Tenker da på hvordan propell bladene skal stå overfor hverandre ved montering. Det står ingen ting om dette i Mercruiser manualen som jeg har Det hadde vært fint å lest dette innlegget igjen, noen som husker hvilken tråd det var i ? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
pergrip Svart 31.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2008 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=22613 vist linken ikke virker så søk på moment på bravo3 propeller innleg av wellkraft Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 31.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2008 mener den innerste skal stå på kl 12 og 10 på halv og 10 over halv den ytterste kl 6 og 10 på og 10 over hel mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 31.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2008 Takk så mye det var dette jeg hadde i tankene, skal montere nye propeller i dag. Rart at ikke dette står i vedlikeholdsmanualen jeg har. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Blanco Svart 31.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2008 spiller det noen rolle? De er jo kontraroterende. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
SvartRøyk Svart 31.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2008 spiller det noen rolle? De er jo kontraroterende. Visstnok skaper det noe ekstra vibrasjoner hvis bladene møter/overlapper hverandre i topp. Har ikke lest noe lignende om montering av VP duoprop....kanskje det ikke er så nøye likevel? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 31.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2008 (redigert) I manualen som ligger her skrives det heller ikke noe om dette men siden noen her tydligvis har bra erfaring med å følge anbefalingene gitt i tråden som pergrip linker til så følgte jeg dem Redigert 31.Mai.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Åsabu Svart 31.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2008 Det er bare å sette de på. Spiller ingen rolle. Snakket med en mekaniker da han monterte på mitt bravo 3 drev. Hadde aldri hørt om kl 12 og kl 14 osv. Sitér dette innlegget Link to post
gmg Svart 31.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2008 Det er bare å sette de på. Spiller ingen rolle. Snakket med en mekaniker da han monterte på mitt bravo 3 drev. Hadde aldri hørt om kl 12 og kl 14 osv. Ikke veit eg, men hos meg ble de mye mindre vibrasjon i båten( drev og da) så da trur eg at de er mye mindre slitasje på drevet, Mekanikeren som monterte hos meg monterte mine feil så de er ikke alt en mekaniker kan, Eg mistet ca 1 knop på toppfart med riktig montering, men eg vil heller gå litt seiner og slippe å overhale drevet. Sitér dette innlegget Link to post
RoyGanger2 Svart 12.April.2023 Link til dette innlegget Svart 12.April.2023 Hei! Nå kommer jeg med en twist. Har en Nor Dan Ocean Craft med Bravo3. Tok mine propeller for rep og da fikk jeg nyss om denne tråden. Men jeg har 4 blader på innerste og 3 blader på ytterste propell. Hvordan skal dette stå? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen780 Svart 12.April.2023 Link til dette innlegget Svart 12.April.2023 Skjønner at det er for sent med dette tipset om propellene alt er tatt av, men lag et merke på begge propellene før de demonteres så slipper man å bekymre seg Sitér dette innlegget Link to post
RoyGanger2 Svart 12.April.2023 Link til dette innlegget Svart 12.April.2023 Skal huske det neste gang. Får vel ta kontakt med en forhandler og spørre der. De burde vel ha greie på det. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 12.April.2023 Link til dette innlegget Svart 12.April.2023 Denne tråden vil nok kunne oppklare det meste https://rinkerboats.vanillacommunities.com/discussion/11078/b3-prop-alignment Vedr. de som har 4+3 blad så spiller det liten (minimal?) rolle om man timer propellene eller ikke, men det kan allikevel gjøres ifølge tråden jeg linker til. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.