Jump to content

reparere hull i plastbåt


robust

Recommended Posts

hei

eg har kjøpt meg en gammel plast snekke som eg pusser opp, har hatt motor ute av båten, men når

eg skulle sette i motoren igjen såg eg at den tok nede i skroget, så eg har laget 2 hull på størrelse med en tennis ball

som eg skal støpe igjen, men eg må støpe ned litt sånn at det blir en "halv tennisball" dypere i hullene, har kjøpt polyester og glassfiber og slipt vekk ca 20 cm rundt hullene, så det eg lurer på er om noen har noen tips/råd før eg begynner og støpe og gjør noen feil??? :confused:

Redigert av robust (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Virker som om du har begynt riktig. Gradèr kanten rundt for å få god heft mot "hel ved" som du beskriver godt med halv tennisball. Pass på å rubbe opp med grovt papir for å sikre god heft.

 

Husk at det er duken, ikke polyesteren som gir styrken. Altså er det bedre med mange lag glassfiber enn mye polyester. Bruk aluminiumsrulle til å presse luft og overskytende polyester ut. (eller finn noe som virker på samme måten om butikkene er stengt...)

 

Så er det tre ting til: Vask med Aceton, vask med Aceton og vask med Aceton før du begynner å platre. Dårlig rengjøring, og spesielt i motorrom hvor det antakelig er en del fett/olje/grease, vil før til at hele greia løsner igjen.

 

Pero.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...