robust Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 (edited) hei eg har kjøpt meg en gammel plast snekke som eg pusser opp, har hatt motor ute av båten, men når eg skulle sette i motoren igjen såg eg at den tok nede i skroget, så eg har laget 2 hull på størrelse med en tennis ball som eg skal støpe igjen, men eg må støpe ned litt sånn at det blir en "halv tennisball" dypere i hullene, har kjøpt polyester og glassfiber og slipt vekk ca 20 cm rundt hullene, så det eg lurer på er om noen har noen tips/råd før eg begynner og støpe og gjør noen feil??? Edited May 31, 2008 by robust (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
pero Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Virker som om du har begynt riktig. Gradèr kanten rundt for å få god heft mot "hel ved" som du beskriver godt med halv tennisball. Pass på å rubbe opp med grovt papir for å sikre god heft. Husk at det er duken, ikke polyesteren som gir styrken. Altså er det bedre med mange lag glassfiber enn mye polyester. Bruk aluminiumsrulle til å presse luft og overskytende polyester ut. (eller finn noe som virker på samme måten om butikkene er stengt...) Så er det tre ting til: Vask med Aceton, vask med Aceton og vask med Aceton før du begynner å platre. Dårlig rengjøring, og spesielt i motorrom hvor det antakelig er en del fett/olje/grease, vil før til at hele greia løsner igjen. Pero. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
EMILIAN Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Nice, Pero...very nice Kunne ikke vært forklart bedre Quote Stolt Fjordeier:) Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts