sharkman Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Så var tiden kommet for årets forsikringsregning på sollux-snekka. 1600,- for kasko et år hos Gjensidige. Han jeg kjøpte båten av betalte bare halvparten, men nå husker jeg ikke hvilket selskap. Noen som har tips om bra og billige selskap? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptein Sabelmann Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Spar ikke på forsikringspremien er mitt råd. Selv har jeg superkasko og individuell motorskadeforsikring i IF. Koster skjorta, men premien er da ihvertfall min eneste bekymring..... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Grand Banks jr Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Jeg bruker Enter Forsikring (eid av Vesta), og betaler omtrentlig som du nevner - under 1000 kr per år. Har Nidelv 24, så det er ganske lik båt som din i størrelse og prisklasse. Var en del variasjon i premiepriser på samme type forsikring. Jeg mener jeg har ansvar, brann og tyveri - men ikke motor eller kasko. Quote Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post Share on other sites More sharing options...
esg022 Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 (edited) Finnes det gode alternativer i Norge dersom man ønsker å ha båten i middelhavet (Europadekning), eller bør man satse på internasjonale byråer? Og hvordan vurderes eldre båter (seil) med ny motor? Edited June 28, 2008 by esg022 (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Glem alt som har med Norge å gjøre. Bruk eks. Pentanius eller Loyds. Der kan du få eks. ny rigg på båten vis uhell oppstår men i Norge tilbyr dem ned til 10% av reperasjonen men premien er den samme. :nono: Quote http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Crescent 535 HT Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Jeg bruker Nordic Insurance. Nidelv 24 er kaskoforsikret for 120000. Premien er 1400 kr. De krevde ingen dokumentasjon. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
daghb Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Valgte Lloyds selv - det som også er fint er at de betaler ut hele forsikringssummen ved totalhavari og ikke "bruktbåtverdien". En ting man bør være oppmerksom på er å sette ned forsikringssummen etterhvert som båten blir mindre verdt (les: bruktbåtverdi). På den måten blir premien mindre. Hvis man glemmer å gjøre det selv er det ihvertfall ingen forsikringsselskap som sier fra før du står med lua i hånden og lurer på hvorfor du ikke får utbetalt mere enn halve verdien. Quote - Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker Første båter:- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16 Link to post Share on other sites More sharing options...
wilma Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Bruker Quality Broker, betaler ca 3600,- for en ibiza 20 med 150 påhengs. Langt unna hva IF kunne tilby. Nå har jeg byttet til Enter på alt jeg har (sparte en del på det), men når det gjaldt ovenstående innrømte de at den prisen kunne de ikke matche. Men som alltid, det er ikke bare prisen som teller, servicen når uhellet er ute betyr jo en god del. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts