Yankee Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Kan en suzuki 2-takt 9,9 justeres opp til 15hk? Hva må gjøres? Går det med en 2008 fire takter? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Valdresbåt Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Hei til deg!Har selv kjøpt en ny 15 hk firetakter og spurte i den anledning om jeg ikke kunne oppjustere en 9,9 firtakter til femten men fikk til svar att da måtte jeg blant annet skifte kam og det vart dyrere enn å kjøpe en som var femten orginalt så nå har jeg det og jentene mine som ikke er så sterke starter den på egenhånd. Lykke til! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Yankee Posted June 4, 2008 Author Share Posted June 4, 2008 Hva med totakteren, går det å justere opp den? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Hei, ja jeg fikk gjort det på min ihvertfall, tror bare de tok vekk et avstandsstykket mellom forgasseren og innsuget Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Hvilken årsmodell er dette da? Quote Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Yankee Posted June 5, 2008 Author Share Posted June 5, 2008 Dette er en 2007 modell. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Da er det vel en firetakter da... Quote Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Yankee Posted June 5, 2008 Author Share Posted June 5, 2008 Nei, det er siste totakter som kom. Kjøpt av restlageret...... helt ny Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ultra1 Posted June 7, 2008 Share Posted June 7, 2008 Går fint å trimme begge motorene uten store inngrep. 9,9 2-takter: Skru av forgasser og bøy ut reed-ventilene til 5,5mm. Fjern sperreskruen på "plasten" som hjulet som styrer forgasseren går på. Ved å gjøre dette får du 13-14 hk uten at d koster deg ei krone. Bytter du forgasser får du en "ekte" 15hk. 9,9 4-takter: Er motoren en 2007 eller eldre, er det ingenting å tenke på. Men er det derimot en 2008mod, trenger du bare å bytte forgasser for å få en ekte 15hk, motorene har identisk innmat. Koster vel rett over en tusenlapp for forgasser, og meg bekjent er det vel bare Suzukien som er så enkel å trimme av 4-takterene? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.