Jump to content

Justere opp suzuki 9,9hk til 15?


Yankee

Recommended Posts

Hei til deg!Har selv kjøpt en ny 15 hk firetakter og spurte i den anledning om jeg ikke kunne oppjustere en 9,9 firtakter til femten men fikk til svar att da måtte jeg blant annet skifte kam og det vart dyrere enn å kjøpe en som var femten orginalt så nå har jeg det og jentene mine som ikke er så sterke starter den på egenhånd.

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Hei, ja jeg fikk gjort det på min ihvertfall, tror bare de tok vekk et avstandsstykket mellom forgasseren og innsuget


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Hvilken årsmodell er dette da?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Da er det vel en firetakter da...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Går fint å trimme begge motorene uten store inngrep.

9,9 2-takter: Skru av forgasser og bøy ut reed-ventilene til 5,5mm. Fjern sperreskruen på "plasten" som hjulet som styrer forgasseren går på. Ved å gjøre dette får du 13-14 hk uten at d koster deg ei krone. Bytter du forgasser får du en "ekte" 15hk.

 

9,9 4-takter: Er motoren en 2007 eller eldre, er det ingenting å tenke på. Men er det derimot en 2008mod, trenger du bare å bytte forgasser for å få en ekte 15hk, motorene har identisk innmat. Koster vel rett over en tusenlapp for forgasser, og meg bekjent er det vel bare Suzukien som er så enkel å trimme av 4-takterene?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...