Jump to content

Hydraulikk hjelp


Mr_J@n

Recommended Posts

Hei alle sammen!!! . Drev å tittet rundt på nette etter noe hjelp til hydralikk, men fant ikke noe,

da snublet jeg over dette forumet, som jeg måtte bli medlem av med en gang. her kan jeg få hjelp tenkte jeg!! :smiley:, så da prøver jeg.

hydralikkpuma på tilt èn fungerer bare en vei, pluss at den var full av gul/brun olje( har nok fått en slump vann), det jeg lurer på er hva jeg må gjøre for å få renset opp i alle rør sylindere å slikt, å få på ny olje, er det bare å hele på ny olje evt lufte noe sted??

For å skjekke om pumpa virker begge veier ,hva kan jeg gjøre, eller mulig det er relene, det sitter 3 ledninger på pumpa blå,grønn,svart, styrestrømmen fra tiltbryteren kommer frem.

håper på noen gode råd :-)

 

mvh Jan

Link to post
Share on other sites

Min også funker bare en vei.. Det er hos meg tilbryteren på girspaken som er dårlig kontakt i...

 

Er det amerikansk båt så finnes der gjerne en knapp på instrument bordet som heter "Trailer"

Det har eg og da går drevet opp.. men ned virker det på knappen

 

Tøm ut oljen(Ikke på sjøen da. hehe) fyll på ny og kjør opp til topp så ned til bunn et par ganger. Skift olje igjen..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Har ikke noen knapp som heter "Trailer" men en som heter tilt, snakket med forige eier å han hadde bare brukt knappen på gire/gas spaken både opp og ned, tror mulig det org er byttet ut.

Strømen  (Styrestrømmen) fra spaken går helt bak til pumpa, der går den til 2 reler, men derfra går det 2 til pumpa en grønn og en blå, pluss at den får en minus, er det noen som vet hva av strøm pumpa får i vær retning, blir strømmen snud dvs gitt til grønn når jeg senker og til blå når jeg hever den, eller er det noe annet som skjer :flag:

Link to post
Share on other sites

hvis du må bruke trailer for å trimme ut er ledningene/sensoren i drevet def....(vanlig prob)prøv og laske ledningene sm kommer fra drevet og se om bryteren funker.... :flag:

 

Er 98 % sikker på at den ledningen du snakker om ikke har noe med dette å gjøre.. Eg har 2 ledninger fra drevet og det er til tilt måleren(Ekstra utstyr) som viser i hvilken posisjon drevet står.. Dei er begge av..

Men så har eg en Mariner og på den er det samme problemet , men der er det ikke noen giver for hvordan motoren står.. Så lenge drevet går opp med tilt eller trailer knappen er det mest sansynligt at det er ledning / bryter i gassehendelen som er problemet..

 

Etter det eg fant i dag går der ingen ledninger fra drevet til verken pumpa eller gasshendelen..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

:lol: Feilen er funnet :nonod: Det var det enne rele som hang, nå fungerer det som det skal, er enig med wellcraft de ledningene som går fra drevet er fra en sensor som er koblet til nivåmeteret, for å følge med på hvor drevet står.

Uansett takk for alle råd

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...