Jump to content

Gearolje-injektor??

Jon_R

Recommended Posts

Hei,husker jeg kjøpte ei sånn "engangspumpe"til ett mercruiser drev(holder mer enn en gang da),men vet ikke om gjengene passer til påhengeren din hmm. du kan jo sjekke..uansett kjekk og billig var pumpa

jan

Jeg hadde engang en gammel mercury :flag:, der fikk jeg kjøpt en enkel pumpe med gjenger som passet i det nedre hullet på gearen. Pumpa var til å sette direkre ned i 5 l. kanne eller literflaske. Tror det er råd til å få tak i enda hos en eller annen som selger forskjellige slags båt-dubbeditter :flag:

Hei og hå

Regent

...det var denne ene eller andre med disse båt-dubdedittene, da. Hvem kan det være - i Oslo-området? Det må da være flere der ute enn meg som plages av høye priser på små kvanta med gearolje-tuber??

Mercury/Quicksilver-pumpa er fortsatt i handelen.

Det er riktignok en billig plastsak,men funker OK. Passer bla. på literbokser.

Kjøpes hos Mercury-forhandleren. Det er på emballasjen opplistet hva den passer til og jeg mener å huske bla. Volvo-drev som da har samme gjenger som Mercury.

..sikkert ikke så mye, men nok til at det irriterer. Ikke nødvendigvis utgiften, men at jeg må bruke mange små tuber. Sikker mer et prinsipp enn et fornuftig rasjonale, men det er nå rart med det...

hvor stor del av båtbudsjettet går med til Gearolje tuber ?

Suzuki

Oljerestene vil alltid kunne fylles over til en annen tube og brukes, men det er enklere med pumpe og literprisen blir mindre ved bruk av større emball.