bard Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Jeg har litt lyst på ankervinsj, men jeg synes det blir litt voldsomt å bruke 10-15000 på en båt som kanskje er verdt 75. Når jeg synes noe er for dyrt pleier jeg å sjekke eBay. Der fant jeg flere trommelvinsjer til gode priser. F.eks kan jeg få en Minn Kota DH-40 med 100 fot tau til under 2500kr inklusiv frakt og mva. Med anker og diverse tilbehør bør det havne under 4000kr. Er det noen som kjenner til disse eller tilsvarende amerikanske produkter? Fungerer de med norsk bruk i norsk klima? Jeg er klar over risiko og bakdeler ved å handle fra utlandet. Jeg har planer om å montere vinsjen innvendig bak på min Nordkapp Comtesse (21 fot daycruiser) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Suzumar Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Er de laget for saltvann da? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bard Posted June 1, 2008 Author Share Posted June 1, 2008 Er de laget for saltvann da? God spørsmål. Det har jeg ikke tenkt på. Sjekker ... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Grand Banks jr Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Husk å poste svaret her :-) Kan være flere som er interessert i dette, eksempelvis meg Quote Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post Share on other sites More sharing options...
Håreken Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Husk å poste svaret her :-) Kan være flere som er interessert i dette, eksempelvis meg og her Quote Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-) Link to post Share on other sites More sharing options...
bard Posted June 2, 2008 Author Share Posted June 2, 2008 Vel, jeg har ikke funnet ut så mye. Ingen av produsentene jeg har sett på sier noe om saltvann i reklamen. Noen av påhengsmotorene til Minn Kota er veldig tydelig merket med "saltwater", det er kanskje et dårlig tegn med tanke på vinsjene. Jeg stusset også litt på at "rulletingen" er lakkert, ikke syrefast. Tilbud som virker for gode til å være sant er ofte det... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bard Posted June 5, 2008 Author Share Posted June 5, 2008 Minn Kota sier vinsjene ikke tåler saltvann, elektronikken er ikke forseglet og det er ikke brukt rustfritt stål. Ebay-selgeren med Powerwinch sier Yes! (det funker), uten noen videre forklaring. Jeg tror jeg legger dette på is. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts