roaldbj Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Ser nå at NV-digital har gitt ut rasterkart N01, N02 og N03 som dekker svenskegrensen til Trondheim. Her får man brukbart med kart for en grei penge. Skulle ikke forundre meg om dette blir en bestselger. Her er mer info med beskrivelse av hvilke kart5 som er digitalisert: http://www.nautisk.no/elektroniske_sjoekar...t_pc/rasterkart Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Var en tur inom Nautisk Forlag i fredags !! vilken fin butikk......... bruker skojje o säga att det koster meg 2000kr o bare ta i dörrhandtaget der kjöpte NV kart över Västkusten + Polen/Baltikum 750 resp 800 kr o då ingick även digitale kart + en pilotbok over Croatia..... har du kjöpt donglen roaldbj, så att du kan installere på flere datorer....såg att det låg noen begrensning på 2 PC anners? finns det andre program som leser desse digitale kart....tror att det er noen ny versjon av BSB-kart ? Quote S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Rasterkartene har jeg brukt og er godt fornøyd med de BSB kartene. Regner med at de nye er like gode. På serien i N02 ser jeg at kartene fra Lindesnes til Tanager er fallt ut. Håper det bare er en trykkfeil. Det blir nok en oppdatring til Trondheim. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Posted June 2, 2008 Author Share Posted June 2, 2008 Jeg skal kjøpe donglen Gunga Din. Ellers har jeg stadig fått nye lisensnummer fra Maptech slik at dette med begrensningen 2 installeringen er sikkert bare en formalitet. Nemo: hva er nummeret på kartet. Jeg kan sjekke i kveld om det er på cden N02. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Jeg skal kjøpe donglen ......... OK da besteller jeg med....för det finns inga andra program som leser dette nye formatet eller? Quote S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Nemo: hva er nummeret på kartet. Jeg kan sjekke i kveld om det er på cden N02. Har du allerede kjøpt av den nye serien. Serie N02 mener jeg skal starte på kart nr 11 og videre til Bergen. På oversikten mangler da kartene fra nr 11 til og med kart nr 15. Fra kart nr 16 og videre nordover mener jeg alle som skal vere med er på plass. Jeg har heller ikke hatt problemer med å får kode nr tre hos Maptech. Tiki Navigator leser og BSB kart så jeg regner med at Tiki kan lese de nye også. På Maptech sine sider var det også nevnt noen andre program som kan lese BSB kart. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Posted June 2, 2008 Author Share Posted June 2, 2008 Jeg mener at TIKI Navigator, v. 5.2 leser NV-digital. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Posted June 2, 2008 Author Share Posted June 2, 2008 Jeg har sett litt på CD NO2. Jeg ser i alle fall Tananger. Vedr. TIKI: Tore (butikksjef hos Fautisk Forlags utsalgsbutikk) opplyste at Fred (konstruktøren av TIKI) visstnok skal ha en løsning ferdig i denne uke for lesing av det nye nv.digital. Vedr. dongle. Denne kan kjøpes hos Nautisk Forlag for kr 450. Jeg unnlot å kjøpe den i dag i det dette er et alternativ til å låse opp kartene via internett. Da er jeg avhengig av å ha den med der hvor kartene leses. Jeg satser heller på å få nye lisenser fra NV-forlaget. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Tananger er vel på kart nr 16, men det er kartene fra Lindesnes til Tananger jeg ikke ser. det er kart 11 til 15. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Posted June 2, 2008 Author Share Posted June 2, 2008 Kartene 11 til 15 er på cden NO2. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Takk for hjelpen! Jeg har bestillt N03 og venter på at de kommer snart. Så får jeg teste om dette virker på min gamle PC med NT før jeg skifter ut de gamle kartene for område fra Bergen og sørover. Regner med det går bra på hjemme PCen, men den er for stor å dra med i båten. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Nå har jeg mottatt NV-verlag kart N03 fra Nautisk forlag. Måtte installere programmet som fulgte med - Chart navigator light for at det skulle virke, det virket ikke med det gamle som heter Offshore navigator light. Begge er Maptech program. Dette er er en noe forbedret utgave av kartene, men har ikke brukt det i båten enda. Ser og på NV-verlag sin side at alle kartene i N02 som skal være med er oppført der. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
alidal Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Til de som har Lowrance, Simrad og B&G kartplotter Nå kommer NV kart til plottere også Og ifølge Seilas skal de visst være veldig bra...... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts