Jump to content

Trimme Johnson 10GT til 15Hk?


Pandy92

Recommended Posts

Hei.

Noen her som kan legge ut bilder om ossen man trimmer en 10 hk til 15 hk og en link til ossen propell man kan få kjøpt til en jonshon gt 10hk som gjør at den går litt forterre :confused: lurer også på om det går ann og få en 10 fots with med 10 hk til og sprupe bak son som skikkelige farts båtenne gjør :crazy:

Link to post
Share on other sites

Johnson GT, er en 15 orginalt, og jeg mener det også er betalt HK avgift for disse på 15 HK. På min står det i tillegg at det er en 15 HK på motormerket, men på forgasseren at den er justert til 10. Denne justeringen er en metalplate, med en innsevring på hullet mellom motor og forgasser. ta av forgasseren og fjern den tynne metalplata, så er den 15 HK. Propell, gå i en butikk og kjøp en til 15 HK.

Redigert av Terje (see edit history)

Terje

Nidelv 300 sport
Volvo penta D6

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Dette minner meg litt om da jeg tok ut innmaten i eksosrøret til mopeden min - for å få grommere lyd.

Men det er klart det går an! Fest et kort 1,5" rør til kavitasjonsplata. La ene enden stikke ned under plata og la røret peke skrått oppover og bakover. Men det går jo ut over farten - da.

Er du ikke fornøyd med spruten, så kan du minske åpningen bakerst på røret.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

På min står det i tillegg at det er en 15 HK på motormerket, men på forgasseren at den er justert til 10. Denne justeringen er en metalplate, med en innsevring på hullet mellom motor og forgasser. ta av forgasseren og fjern den tynne metalplata, så er den 15 HK. Propell, gå i en butikk og kjøp en til 15 HK.

 

Noen som vet om dettte gjelder GT10 1991-modell også?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Stort sett er vel de fleste 2 takts 9,9 og 10 HK egentli 15 hestere? i de aller fleste tilfeller er det ei plate bak forgasseren, eller så må man øke åpningen på reed ventilen.. :) i noen tilfeller er det så enkelt at det er sperre på gassen som man bare skrur bort.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...