Daffy Svart 10.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2008 Er det slik at du vurderer båt m motor? Hva slags båter er det du tenker på da? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
chagall Svart 10.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2008 Har også lagt merke til at en del ser på årets utseilte distanse, tid underveis og kommer frem til at gjennomsnittsfarten er langt nærmere dorgefart enn marsjfart eller toppfart. Selv med båter som skjægårdsjeeper som jeg for det meste bruker tror jeg dette er tilfelle. Du har nok mye rett i dine observasjoner `Mouche`. Ble selv overrasket da jeg fikk datautskrift av min motor sist høst. Meget sjelden jeg var oppe i max turtall. Snittet lå på lett planingsfart. Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 er ute etter skjærgårdsjeep. er mange forskjellige alternativer. men syns det er greit å handle båt med en motor som er driftssikker. og ikke en motor som det er mye negativ omtale om..... klart en kan se og høre om den er i stand men alltid noe mer som en ikke kan se.... Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 12.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 yamaha vpro 97 mod 100 hk.... noen som kjenner til denne motor.... Takker for svar. for mye båt for salg derfor så mye mas fra meg Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Det er nok en god motor Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
ola dunk Svart 12.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 er det så god motor at jeg ikke behøver å være skeptisk. noe spesielt jeg burde se etter. eller noe??? Takker igjen Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Det var litt spøk fordi jeg har Yamaha Men ja det er nok en annerkjent motor. Yamaha er vel merket de fleste stoler på. Litt av årsaken til at jeg valgte det igjen også. Ellers finnes det ingen motor du kan kjøpe uten å sjekke den. Eksempler er: Kompresjon fungerer alt? starter lett/vanskelig skjevheter noe sted? gir fungerer normalt? vann eller annet i gearolje unormalt rene tennplugger nederst? Ellers kan det sikkert være greit å ha med noen som vet hva de skal se etter. eller å sette den på et verksted for kontroll. Normalt er vel da at man holder igjen noe av kjøpesummen til kontrollør har gitt grønt lys. Også er det mange utenbordsmotorer som har en merkelig tendens av å bli yngre med årene. sjekk årsmodell. Litt hjelp til det finner du her Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Reger Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Jeg har vært meget uheldig. Etter ca. 100 timer ble det oppdaget sprekk i motorblokken. Støpefeil? Heldigvis fikk jeg ny blokk, men det tok lang tid. Motoren var på verkstedet i et helt år. Hevemekanismen for motoren måtte skiftes straks etter at motoren var ny. Gasspådraget var meget ujevnt. Instrumentet for trimvinkel fungerer ikke. Jeg må åpenbart ha fått en "mandagsmotor". Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 (redigert) 'Reger' Hva slags motor og årsmodell snakker vi her...? En 2007 Suzuki DF115 ? Jeg har i det siste fått kjennskap til at tilt-/trim mekanismen på Suzuki sine 4-taktere skal ha litt oftere problemer enn hva importøren sikkert setter pris på, men ellers skal dette være svært driftsikre motorer som det nesten aldri er feil på. Unntaket var vel 2001 modellen. Redigert 27.August.2008 av Helge (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.