Harryland Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Hei jeg har nettopp kjøpt meg en mercury 25 hk. Det er en 90 modell. Jeg finner ikke ut hvor dømannsknappen på denne er. kan noen fortelle meg hvor dn sitter? I båten er det dømannsknapp som orginalt er til suzuki motorer, kan jeg bruke denne? er det bare å ta ledningene til denne dømannsknappen å koble på mercury motoren? håper på raskt svar mvh Harryland Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig finner ikke dødmannsknappen .Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt. For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sigurd Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Kjenner ikke noe til din modell, men jeg hadde en 25Hk 97 modell. Ingen dødmansfunksjon på selve motor, men to kabler trukket fram til manøverhendelen. Der var det kipp-bryter/dødmansknapp som kortslutta for stans. Likte den aldri. Mener sikkerhet skal være motsatt montert. Stopp ved brudd. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Brynjar Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Enig med Sigurd. Dødmannsknapp skal være koblet slik at den stopper motoren ved brudd i kretsen. Quote . . bmhe Link to post Share on other sites More sharing options...
Harryland Posted June 2, 2008 Author Share Posted June 2, 2008 Er det den lille svarte kappen som er til og vri på som sitter på motoren som er den kipp bryteren? mvh Harryland Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts