Jump to content

Snortrekk på Yamaha 4Hk

mikkel

Recommended Posts

Jeg har en gammel Yamaha som jeg sliter litt med å starte; dvs. det er vanskelig å få snortrekket til å "ta" uten å rykke til noe vanvittig.

Jeg tok derfor og skrudde av hele mekanismen, forsket og studerte, men klarer ikke å se helt hva det er som ikke virker helt her. Den hvite plast-tungen som tydeligvis er den som skal ta tak, er ikke belastet noen vei, den bare sitter der. Har liksom på følelsen at burde vært en fjær eller noe slikt?!

Så nå er mitt håp at noen kaster et blikk på bildet og sier "jammen, der mangler det jo en sånn dupp eller en ditt!".. Noen som forstår hva jeg mangler/har gjort feil?

img2497kw3.jpg

Gladiator har rett. Det er friksjonen i senter her som vipper ut den hvite, til å gripe inn i svinghjulet. Jeg vil tro den hvite trengs å smøres litt, eller det er for lite friksjon i senter. En skims kan isåfall legges til i senter, for å øke friksjonen.

PS: Det er i såfall svært lite som skal til.

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...