Jump to content

Sailor A1 DSC VHF, noen som kjenner den?

Enzo

Recommended Posts

Jeg skal reise til Stavanger og se på en båt denne uken og i den båten så står det er SAILOR A1 DSC VHF radio , ser på bestillingslisten til båten at de betale 5ggr mer for den radioen enn den jeg selv kjøpte i vår (Standard Horizon GX1500)

Er det noen som har litt info om hvorfor den Sailor radioen er såpass mye dyrere enn den jeg kjøpte og har brukt litt ?

Finner ikke så mye info om den men er det mer duppeditter eller er selve sendekvaliteten,lyden osv noe bedre enn på en billigradio ?

Link til radioen http://www.prokyon.dk/download/datablade/a...f_-_038507c.pdf

Edited by Enzo (see edit history)

Detter er nok en VHF fra øverste hylle. Legger ved noen oppsummerte data om den.

"Sailor A1 DSC VHF Marine sender med DSC og ATIS

Sailor A1 DSC RT 4801/C4901

Dette instrumentet er utviklet for profesjonell bruk.

Spesielle tilbud 899,00 €

Den sender sender en bekymring signal ved å bare trykke på én knapp. MMSI, posisjon og tid er overført. Du har muligheten til å velge hva slags nød anrop.

Med Sailor A1 VHF-DSC marine sender nød og sikkerhet samtaler kan styres av en enkel å bruke telefonen.

I land der kysten radiostasjoner har et digitalt nettverk, kan du ringe direkte til offentlig telefontjeneste nettverk, eller du kan motta samtaler fra det.

Opptil 7 telefoner kan kobles.

Tekniske data:

DSC klasse D instrumentet.

Distress ringe ved å bare trykke på en knapp!

NMEA 0183 grensesnitt til navigasjonshjelpemiddel instrument

Håndsett er spraywater tett.

Programmerbar kanal søk

Intern kommunikasjon mellom flere telefoner mulig

Tilkobling for ytre høyttalere

Utgangseffekt: 25 W eller 0,9 W utskiftbare

Driftstemperatur: -15 - 55 ° C

Supply Aktuell:

Standby: 0,14 A

Sender på 1,5 A (lav effekt)

Sender på 5 A (høy effekt)

Spenning leverer 12V (med ekstra strømforsyning også 24 V)

Dimension hovedenheten: H 55 x B 202 x D 136 mm

Dimension håndsett: H 210 x B 69 mm

Vekt: 1,3 kg "

Lykke til.

Nemo.

Takk for oppsummeringen men jeg som totalt VHF amatør kjenner da igjen de spesifikasjonene fra langt billigere radioer men dette er kanskje av høyere kvalitet generelt og det er derfor den er såpass mye dyrere.

Seilaren:

Jeg skal se på en 34 fots seilebåt i stavanger.

Edited by Enzo (see edit history)

Og "Ratt" merket 147880.JPG beviser at enheten er godkjent for alle land i EU (EØS) i henhold til krav satt av ETSI eller IEC. Alle skip over 300t har krav til GMDSS (Global Maritime Distress Safety System) utstyr som er rattmerket. Og slike godkjenninger koster mye penger, fra 100 tusen til 1 million kroner for et slikt produkt

Hadde en slik for et par båter siden. Standardhåndsettet nede og vanntett på FB:

130_3002b.JPG

Det er vel liten tvil om Sailors kvalitet men jeg syntes at menyene virket litt lite logiske, antagelig fordi den ble lite brukt så jeg fikk det ikke inn i fingrene... På den tiden (2001) var dette eneste mulighet for å få to brukende håndsett på en VHF. Mener jeg betalte rundt kr 14.000.- for hele stasen og det var en god del under listepris...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

• 2 weeks later...