Lars Høvik Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Var ute i helga, selvfølgelig, men utenfor Filtvet gikk toppen på vinsjen til sjø's gitt. Er en Barlow-vinsj, og de er visst forlengst ute av produksjon. Noen som har noen gode råd, kan det være at det går ann å reparere, eller blir jeg nødt til å grave dypt i pungen for nye vinsjer? Alle råd mottas med takk..... Veldig frustrert og lei meg... urutinert argghh!8( Mvh Lars Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Brynjar Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Du har ikke tilfeldigvis et bilde av herligheten? Quote . . bmhe Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 ............, eller blir jeg nødt til å grave dypt i pungen for nye vinsjer?Mvh Lars kolla Finn eller Blocket.......Barlow / Lewmar går billigt om det er "non-self-tailing" Quote S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars Høvik Posted June 2, 2008 Author Share Posted June 2, 2008 Om jeg ikke tar helt feil, så er den selftailing ja. Ikke det at jeg er 100% sikker på hva akkurat det betyr, med det er ikke en helt standard vinsj, men med "tauføringer"... Er helt grønn på dette her så rett meg gjerne så jeg får inn begrepene:) Lars Ps. Har ikke bilde, men skal prøve å få ordnet det i løpet av uken. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 (edited) dette er en selftailing.........................standard Edited June 2, 2008 by Gunga Din (see edit history) Quote S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars Høvik Posted June 2, 2008 Author Share Posted June 2, 2008 Jepp, da er vi enige:) Hvor mye "værre" er det med standardvinsjer? Hva må gjøres annerledes? Kunne jo ha kjøpt med noen skikkelig standardvinsjer da... Ha den gamle som reserve på langtur eller noe sånt Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Jepp, da er vi enige:) Hvor mye "værre" er det med standardvinsjer? Hva må gjøres annerledes? .......... du måste winsche med båda händerna......en hand til o hålla tampen sträckt så att den ikke glider på trumman! Quote S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts