Jump to content

Defrosteranlegg i Joda 8100


TwinCab

Recommended Posts

Jeg har en Joda 8100 TC der jeg er i ferd med å skifte ut den "gamle" motoren med en "ny motor. I den forbindelse har jeg demontert det meste av innredningen i cocpiten. Jeg har ikke defrosteranlegg i båten. Derfor har jeg fundert på om jeg samtidig skal montere et defrosteranlegg - antageligvis Ardic (det blir enklere å føre fram varmerørene fra defrosteren når innredning er fjernet). Så til spørsmålet. Foran på "dashbordet) på Jodaen er det en forhøyning (frontvinduene er montert på toppen av denne forhøyningen) mens taket i forcabinen under forhøyningen er plant/horisontalt. Er det noen Joda-eiere der ute som kan svare på om det er stort nok hulrom mellom forhøyningen og taket i cabinen til at man kan føre fram slanger fra defrosteranlegget i dette hulrommet og videre bore hull i forhøyningen for montering av luftdyser som blåser varmluften rett opp på frontvinduene. Slangen for Ardic skal vel ha en diameter på 60 mm. Jeg kan selvfølgelig demontere taket i frontcabinen (dette er vel finerplater e.l. med skottbekledning), men det blir en del arbeid. Og så finner man kanskje ut at det er tverrskott e.l. som stenger igjen et evt. hulrom mellom forhøyningen på "dashbordet" og taket i frontcabin.

For øvrig er nå båten tatt inn i hallen til Vallø Motor og den "nye" motoren står på gulvet ved siden av - klar for montasje. Håper bare at motormonteringen blir ferdig før påske. Det gjenstår mye arbeid for egen del med langt flere luftinntak for motoren og remontering av innredning etter at motoren er montert.

Link to post
Share on other sites

Så til spørsmålet. Foran på "dashbordet) på Jodaen er det en forhøyning (frontvinduene er montert på toppen av denne forhøyningen) mens taket i forcabinen under forhøyningen er plant/horisontalt. Er det noen Joda-eiere der ute som kan svare på om det er stort nok hulrom mellom forhøyningen og taket i cabinen til at man kan føre fram slanger fra defrosteranlegget i dette hulrommet og videre bore hull i forhøyningen for montering av luftdyser som blåser varmluften rett opp på frontvinduene. quote]

 

Er det ingen Joda-eiere som kan gi et svar på dette spørsmålet --- eller må jeg demontere himlingen i forcabinen for å undersøke selv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...