Jump to content

Tetting av koblinger kobber-rør, Taylor

Pilt Pompel

Recommended Posts

Skal skru sammen drypptellerglass og magnetventil på en Taylor dieselvarmer.

For å få dette "linet" opp kan jeg ikke dra til fullt på gjengene.

Ser at den gamle koblingen har noe svart guffe - noen som vet hva dette er,

eventuelt hva jeg kan bruke i stedet?

Har vært inne på tanken om å bruke locktite; den tåler temperatur opp mot 300 grader,

men er den dieselbestandig også?

Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet hvis du drar til koblingene riktig. Jeg regner med at det er dieselrørene du snakker om? Er problemet at rørene er for korte? Isåfall ville jeg enten kjøpt nye, lengre rør, eller flyttet litt på ovn eller tank. Løsningen er i dette tilfelle neppe å kompensere med å bruke gjengelim. Det er vel Progress Ingeniørfirma som importerer deler, de selger også direkte til privatpersoner.

Ikke så mye hjelp å få her, kanskje et bilde ville forklart bedre? Det finnes gammel og ny konfigurasjon av dryppkammer/magnetventil, og man kan pumpe fra dieseltank direkte eller bruke dagtank med fritt fall.

Jeg har selv slitt med å få optimalisert dieseltilførsel og dryppkammerfunksjon uten lekkasjer.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Ny gjennomlesning. :blush: Får å få festet begge delene til ovnen, må du stoppe skruingen før gjengene bunner? (tilsvarende problem som ved montering av ventiler til skroggjennomføring) DA vil gjengelim være løsningen! Jeg har aldri demontert magnetventil og dryppkammer, så type lim har jeg ikke erfaring med.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...