Pilt Pompel Startet 3.Juni.2008 Del på Facebook Startet 3.Juni.2008 Skal skru sammen drypptellerglass og magnetventil på en Taylor dieselvarmer. For å få dette "linet" opp kan jeg ikke dra til fullt på gjengene. Ser at den gamle koblingen har noe svart guffe - noen som vet hva dette er, eventuelt hva jeg kan bruke i stedet? Har vært inne på tanken om å bruke locktite; den tåler temperatur opp mot 300 grader, men er den dieselbestandig også? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet hvis du drar til koblingene riktig. Jeg regner med at det er dieselrørene du snakker om? Er problemet at rørene er for korte? Isåfall ville jeg enten kjøpt nye, lengre rør, eller flyttet litt på ovn eller tank. Løsningen er i dette tilfelle neppe å kompensere med å bruke gjengelim. Det er vel Progress Ingeniørfirma som importerer deler, de selger også direkte til privatpersoner. Ikke så mye hjelp å få her, kanskje et bilde ville forklart bedre? Det finnes gammel og ny konfigurasjon av dryppkammer/magnetventil, og man kan pumpe fra dieseltank direkte eller bruke dagtank med fritt fall. Jeg har selv slitt med å få optimalisert dieseltilførsel og dryppkammerfunksjon uten lekkasjer. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Herman Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Ny gjennomlesning. Får å få festet begge delene til ovnen, må du stoppe skruingen før gjengene bunner? (tilsvarende problem som ved montering av ventiler til skroggjennomføring) DA vil gjengelim være løsningen! Jeg har aldri demontert magnetventil og dryppkammer, så type lim har jeg ikke erfaring med. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Håp Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Magnetventil på Taylor Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Permatex duger til det formålet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.