rmartin Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Hei Skal oppgradere båt, Og det står mellom 2 Scand båter. Er det noen som har tips om hvilken av de dere ville valgt, feil på disse båtene osv Står mellom nautic og nordic. Nauticen kan eg få for ca 50000 billigere. Forstår nauticen er litt mindre og 4 år nyere. men er det vesentlig!. Vi er to voksne og 2 små barn som skal bruke denne på helgeturer++ rundt om i Ryfylke"Rogaland" og Hordaland. Nordicen har volvo 40b. Nautic. volvo tmd31, begge har ca 1000 timer bruk. Har tidligere hatt en tresnekke på 27 fot så blir en vesentlig forbedring vil eg håpe:) Har og sett på andre slik som Ramin 785, Marex 27,skilsø osv Men likte best Scand båtene så derfor står det mellom de. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 (edited) Hei, og velkommen til BP. Har ikke selv er faring med disse båtene men de var på lista mi over båter som ble vurdert ved skifte før fjorårssesongen. Det med størrelse er noe en selv må vurdere men det er vært å merke seg at Scand Nautic og dens helplanende søster Scand Tropic egentlig etter gamle målemetoder er 25 fotere. + 2 for for baugspyd og badeplattform. Scand Nordic og dens helplanende søster Scand Adriatic er relle 27 fotere og vill i dag blitt solgt som 29 evt 30 foter etter den nye EU normen for å måle båtlengde (LOA). Både Scand Tropic og Nautic produseres den dag i dag. http://www.scand.no/ Test av Scand Nautic: http://www.batmagasinet.no/baatweb/bm.nsf/...26?OpenDocument Edited June 3, 2008 by SF (see edit history) Quote 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
rover Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Heisann... Har hatt begge disse båtene... Kan "skrive bok" om dem. Er på jobb nå, kommer en "avhandling" senere:-) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 personlig hadde jeg valgt tropicen . mest på grunn av farten. og nok plass til en liten familie på tur. hvordan i huleste klarer scand fabrikken å ta bilde i 360 grader? så på panorama bildene på balticen og der sviver kameraet rundt 360 grader uten at flagget beveger seg? Quote dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
rover Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 HIFO!!!! Det står mellom Nordic og Nautic! Tropic er en "helt annen " båt! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Quote dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
rover Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 :-) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
rmartin Posted June 3, 2008 Author Share Posted June 3, 2008 Valget skjer nok i løpet av helgen. Det som gjelder er om det vil svare seg og gi 50000 ekstra for en nordic. Er front kabin mye større/høyere osv. + med Nauticen er pentry ute. Men toalett fremme. og ikke i akter. Har forstått dette ble flyttet akter i nyere utgaver? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Oteren Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Jeg vil anbefale en Hifo...tror de lager ennå større hekkbølger enn Scand... Jeg har en Nautic 2003- modell, har hatt den i tre sesonger. Vi er 5 i familien, ungene begynner å gro til, så det begynner å bli rimelig trangt. Med 4 familiemedlemmer begynner Nautic'en å bli mer levelig. Nordicen er nok betydelig større uten at jeg har erfaringer med den. 50' kan være en billig inngang til en større båt. Båtene har billig og greit vedlikehold, og har holdt seg godt i pris. Min erfaring med Nautic'en er utelukkende positive, praktisk, lett håndterlig. Mine erfaringer finner du her. Scand har såvidt jeg vet ikke produsert Nautic på noen år. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 faktisk ikke så gale med hekkbølger , når jeg legger baugen ned i "plan" . jeg prøver på nytt :-) : hva med adriatic ? jeg er en av de sære som liker buesofa løsningen foran i cokpiten. Quote dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
Oteren Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 (edited) Ikke alle som er tilhenger av eldre båter med drev.... Ps....rmartin..lykke til med valget! Edited June 3, 2008 by Oteren (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
rmartin Posted June 5, 2008 Author Share Posted June 5, 2008 (edited) Har ikke fått sett nauticen i live enda. Så derfor lurer jeg litt på om hvor mye mindre den er iforhold til Nordic. Må kjøre 5 timer så derfor er det greit med litt tips før jeg bestemmer meg i helgen. Skal og ned til Flekkefjord og se på en Nordic. men den hadde kun en tmd31 og gjekk 14 knop maks. muligens litt liten motor? såg den på finn.no Edited June 5, 2008 by rmartin (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Grand Banks jr Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 (edited) OT: hvordan i huleste klarer scand fabrikken å ta bilde i 360 grader? så på panorama bildene på balticen og der sviver kameraet rundt 360 grader uten at flagget beveger seg? Det er veldig enkelt! Man bruker et kamera som tar 180 graders bilder. Man har et stativ som fører til at sving-aksen er enden på objektivet (linsen), og man tar 2 bilder som "syes" sammen i et dataprogram Edit: Ergo er det statiske bilder som gir et 3D bilde du kan dreie rundt. Edited June 5, 2008 by psolse02 (see edit history) Quote Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Quote dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Ja, pass på og ikke kjøp for liten motor. Det angrer en altid på. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Oteren Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Nautic 2002 mod til en gunstig pris.... Noe liten motor, men normalt en gunstig pris for en forholdsvis ny båt. Mye utstyr. Tar forbehold om tilstand..... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts