Jump to content

Kartplotter søkes - Humminbird NS25

Ronald

Recommended Posts

Hei,

skjermen på min trofaste kartplotter gjennom mange år har tatt kvelden. Importøren klarer ikke å reparere, og deler lar seg ikke skaffe lenger. Selv om enheten begynner å bli en del år gammel, så har den vært trofast og meget god i alle år. Jeg trenger kun skjermen (hovedenheten), resten (ekstern antenne og ekkoloddgiver) har jeg. Noen som har noe sånt liggende fra "gamle dager" som ikke lenger er i bruk?

Noen vil kanskje si at jeg burde kjøpe noe nytt etter så mange år? Mulig det, men det er flere gode grunner til å beholde denne: a) den er mer enn god nok, b) jeg har flere C-map kart liggende (få nye prlottere bruker c-map), c) "infrastruktur" i båten er på plass (kabling til antenne og lodd, innfelt brankett osv.), og d) ikke minst har min eldre far lært seg denne - terskelen for å lære en helt ny enhet ligger nok høyt.

Noen som kjenner noen som kjenner....?

Ronald

(Har også lagt tilsvarende inn under "ønskes kjøpt", men er usikker på hvor mange som leser regelmessig der. Derfor denne tråden.)

• 2 months later...

Jeg har en NS25 hvor mottaker faller ut av og til Resten inkl. skjerm er helt i orden. Denne kan du få kjøpt om du fremdeles er interessert.

sterlars@online.no

Hei, og takk for tilbakemelding.

Etter litt fram-og-tilbake klarte jeg å få kjøpt en (den siste) reserve-enhet hos importøren (ikke helt ny, og uten garanti), så for meg er problemet løst. Imidlertid har Helge her på forumet også etterlyst en NS25 (i juni), etter hva jeg kan forstå med de samme problemer som jeg opplevde. Kanskje han fortsatt har behov? Hans annonse ligger på markedssidene her på Baatplassen, trykk her.

Ronald

Edited by Ronald (see edit history)