Jump to content

Valg av ungdomsbåt - bruk: Drammensfjorden og mjøsa

woodss

Recommended Posts

Min første båt var Steady 320, og den har vi enda. Kjempegod båt opptil 10HK. Livsfarlig med 15hk. Og ja, meg har veltet den..

Det går greit hvis du kjører forsiktig og slakker av på gassen, men den mister alle sine gode egenskaper. Men jeg tror det er kommet en ny og bedre modell siden vår fra 2001.

Vi har også en skade i vår, sprekk i akterspeglet under lenespuggen. Så det renner vann inni den, og da blir den enda værre å kjøre. I tillegg til at den synker hvis vi ikke har den på land annenhver dag. Så ikke utstyr den med for stor motor! :nono:

Finn hvertfall ikke på å dra noen på vannski med den. Det tåler ikke båten, rett og slett.

Men det er veldig god og stødlig barnebåt! Planer med 4hk!!

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

With båtene jeg har sett og prøvd har alle sammen ligget å dunket/slått med baugen i vannet, selv på flatt vann.

Steady er etter min mening en stor tung plastklump, som verken ser fin ut, er gøy/god å kjøre eller er serlig praktisk. Jeg har også hørt flere som har tippet rundt med denne.

GH båtene har jeg aldri prøvd, men har hørt mye skryt om dem.

AL320 er en båt jeg har kjørt mye med 15 HK. Jeg (65 kilo) alene i den er helt konge, serlig i litt bølger. Men du må være forsiktig, ellers kan du tippe rundt med denne også. Med 2 personer oppi går den i grei fart, 3 personer er akseptabel fart, men over det synker farten fort. Denne båten går utrolig fint i bølger.

vil si at withen går kanskje fortest, og mange kjøper jo den til sine bare pga. gode ungdomsminner, men jeg mener gh og bever er bedre, litt tregere i flatt vann, men i bølger er de utrolig bra, kan kjøre i full gass (30 knop) med ghen på nesten alt av bølger.

men nesten alle wither jeg har sett hopper på flatt vann, det gjør ihvertfall ikke ghen min. se filmen :) http://www.youtube.com/watch?v=qwbxVYwRYq4

• 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...