ronny_ Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Noen gode tips på enkel fiks. kommer inn vann i gjennomføringa. må jeg ha den på land. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sleipner93 Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Lekker det ved akslingen? Den kommer vel ut over vannlinja? Jeg regner med det lekker der hylserøret til rorakslingen går igjennom stilken? Det gjør det hos meg også. Rakk ikke og gjøre noe med det i år. Men til neste år skal jeg skru det ifra hverandre og ta en titt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
loffern Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Hvis du har en fettnippel bak der så press inn litt fett, det pleier å hjelpe litt....... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Det er skjelden at snekker og slikt har en så eksemplarisk rorinnfesting som du har Loffern. Med ett støttelager nede i vannet, to fettsmurte lagre inne i båten og ikke mindre enn 3 Zimmerringer for tilleggstetning. Men dersom du må presse inn fett, er ringene slitt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
loffern Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Ja de er nok litt slitt. Hadde tenkt å bytte i år men det ble ikke anledning til det. Det trengs jo litt planlegging, regner med å sette båten høyere når den skal på land til høsten så det blir litt lettere å få ned roret. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts