tom-ba Startet 3.Juni.2008 Del på Facebook Startet 3.Juni.2008 Hei! Jeg fikk Båtkortet i dag fra småbåtregisteret sammen med en faktura på kr 300 for nyregistrering av båten min, men det var ikke med noe skilt/merker. er det noen som vet om disse kommer senere (etter at fakturaen er betalt) eller om dette må bestilles separat? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Bestilte mine separat. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
båtmannen Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Du trenger ikke bestille separat! De kommer senere mener jeg å huske. Kankje etter du har betalt faktura? Det står en eller annen plass Sitér dette innlegget Link to post
tom-ba Svart 3.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Det står på hjemmesiden deres at både båtkort og skilt er med i prisen ved nyregistrering, men er det noen som vet om de da kommer etter at fakturaen er betalt, får vel prøve det først men tenkte at noen her visste dette som så mye annet Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 (redigert) Ikke akkurat skilt. Klistremerker med reklame for Redningsselskapet. Redigert 3.Juni.2008 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Seilaren Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Har det ikke kommet noen nye nå, uten all reklamen? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bindaling Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Mener å huske at registreringsnummeret kom en god stund etter betalingen av fakturaen. For meg spilte det liten rolle - det stygge klistermerket kom ikke på min båt iallefall...(i såfall godt gjømt). Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 jeg reg båten nylig(nybåtreg)mener jeg fikk kort og skilt sammen. Sitér dette innlegget ] Link to post
oddgeir Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 (redigert) Båtkort og skilt kom samtidig. Jeg trenger båtkort for å få med meg den nye båten ut av Frankrike. Redigert 3.Juni.2008 av oddgeir (see edit history) Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Skvulpen Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Hvis det er ny båt som registreres, dvs. den har ingen skilt fra før, får du tilsendt både båtkort og skilt i samme pakke. Hvis man har kjøpt en brukt, tidligere registrert båt, og omregistrerer den, så får du bare båtkort (for da står det jo vanligvis skilt på båten fra forrige eier). Vil man likevel ha nye skilt av en eller annen grunn, må disse bestilles spesielt. Nye skilt sendes ikke automatisk til ny eier ved hver omregistrering. Slik har i alle fall jeg oppfattet det ... Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 (redigert) For første er det frivillig, så da trenger man ikke å registrere båten. For andre kan "reklamen" klippes bort. For det tredje hva skal man et kjennetegn som ikke vises? For det fjerde finnes det andre registre (Securmark f.eks.). Ta heller å kjøp noe smågodt for pengene. Redigert 4.Juni.2008 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Blanco Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Hvis det er ny båt som registreres, dvs. den har ingen skilt fra før, får du tilsendt både båtkort og skilt i samme pakke. I går fikk jeg faktura og NSSR båtkort , men ingen nummerskilt. Båten er helt ny og papirene ble innsendt av forhandler. Tydeligvis ikke konsekvent praksiss av NSSR. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.