Jump to content

Musling 370 med 25hk yamaha

FastBoater

Recommended Posts

hei da har jeg fått muslingen på vann og prøvd den en tur men jeg jeg syntes den gikk så seit men når jeg kom til brygga igjen høte jeg det surkla da huska jeg at jeg ikke hadde sotte noe i 2 hull etter bolter som var nede på akterspeilet.

Det skal tettes i dag og ny prøve tur :smiley:

Og forgasserene må stilles

Skal se om jeg kan få lånt en gps i dag

vilken fart tror dere jeg får?

hmm

muslingen er skummel i bølger har nesten gått rundt et parr ganger

Sitter ofte og ser ut på fjorden i Lillesand og venter bare på når, ikke om, en av disse Muslingene vipper rundt! :eek:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Mye rart her. Har selv hatt Musling med 60hk. Var ingen problem om man vet litt hvordan båter oppfører seg i havet. Den er utrolig stødig til lengden.

ro ned litt da... hadde ikke det vært lurt?

Hva er det?

aldrig hørt om

Mye rart her. Har selv hatt Musling med 60hk. Var ingen problem om man vet litt hvordan båter oppfører seg i havet. Den er utrolig stødig til lengden.

mhm den er overraskende god i sjøen og stabil

Edited by FastBoater (see edit history)

Hullet til vannballast tunellen?

Hvis du tetter det kun foran, så vil det ta lengre tid å tømme tunellen når du skal i plan.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Enig med Selleri. Tetting av tunellen kan være greit hvis man har tung motor og ønsker litt mer fribord på hekken.

Klart,båten blir litt tregere opp i plan med åpen tunell, men med Weslingen min så tømmes den etter noen meter med rask "dorgefart" , så er det bare å gi jernet.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Da er det noe galt! Vi hadde 30 hk på vår, og den gikk i plan på et blunk! Og hvis forrige eier tettet "utløpet" på vanntunellen, bør du tømme denne for vannet som har kommet inn nå og så tette begge ender, eller åpne bak igjen.

Denne båten er helt trygg å kjøre, kan gi noen skikkelige løft og hopp, men jeg har aldri følt meg utrygg i den.