FastBoater Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 hei da har jeg fått muslingen på vann og prøvd den en tur men jeg jeg syntes den gikk så seit men når jeg kom til brygga igjen høte jeg det surkla da huska jeg at jeg ikke hadde sotte noe i 2 hull etter bolter som var nede på akterspeilet. Det skal tettes i dag og ny prøve tur Og forgasserene må stilles Skal se om jeg kan få lånt en gps i dag vilken fart tror dere jeg får? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lingefan Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Jeg har kjørt en 370 med 25hk Yamaha. Litt treg i aksen, men overraskende bra toppfart. Tipper 27-28 GPS-knop. Quote Lingefan Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 4, 2008 Author Share Posted June 4, 2008 hmm skal ut nå og fikse hullene Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 4, 2008 Author Share Posted June 4, 2008 Jeg har fikset hullene og kjørt en tur Tok litt tid og få den i plan men så gikk den veldig bra Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Noflow Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 har du gps så du skal få målt fart da? noen bilder forresten? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 4, 2008 Author Share Posted June 4, 2008 skal se om jeg kan ta no bilder i morra og låne en gps og Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Noflow Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 det blir bra:) men film hadde jo også vært kjekt, har litt lyst å se hvordan muslingen går i vannet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 4, 2008 Author Share Posted June 4, 2008 jeg ¨å har sett noen som har kjørt men ikke nerme og min har jeg bare kjørt Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 5, 2008 Author Share Posted June 5, 2008 hmm muslingen er skummel i bølger har nesten gått rundt et parr ganger Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Noflow Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 ro ned litt da... hadde ikke det vært lurt? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 hmmmuslingen er skummel i bølger har nesten gått rundt et parr ganger Sitter ofte og ser ut på fjorden i Lillesand og venter bare på når, ikke om, en av disse Muslingene vipper rundt! Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
MAN Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Mye rart her. Har selv hatt Musling med 60hk. Var ingen problem om man vet litt hvordan båter oppfører seg i havet. Den er utrolig stødig til lengden. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 8, 2008 Author Share Posted June 8, 2008 båten går overraskende godt men vanskelig og få i plan vist jeg tilterden Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 8, 2008 Author Share Posted June 8, 2008 (edited) ro ned litt da... hadde ikke det vært lurt? Hva er det? aldrig hørt om Mye rart her. Har selv hatt Musling med 60hk. Var ingen problem om man vet litt hvordan båter oppfører seg i havet. Den er utrolig stødig til lengden. mhm den er overraskende god i sjøen og stabil Edited June 8, 2008 by FastBoater (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Noflow Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 ja, hvis du ikke har hørt om å slakke av, må du ikke klage på skumle hopp ;) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 9, 2008 Author Share Posted June 9, 2008 hihi Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 15, 2008 Author Share Posted June 15, 2008 noen som har en god ide til noe og putte i hullet forran for at det ikke skal komme inn vann? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Hullet til vannballast tunellen? Hvis du tetter det kun foran, så vil det ta lengre tid å tømme tunellen når du skal i plan. Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 16, 2008 Author Share Posted June 16, 2008 den tullingen som hadde den før støypte den igjen bak så nå renner hele tunellen full av vann vist man sitter forran Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 16, 2008 Author Share Posted June 16, 2008 ingen av dere som har tettet hullet? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 17, 2008 Author Share Posted June 17, 2008 HAr alle på forumet dæva eller? er jo så stille over alt her for tida Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Taucher Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Ikke tett hullet foran, åpne hullet bak da vel ! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Enig med Selleri. Tetting av tunellen kan være greit hvis man har tung motor og ønsker litt mer fribord på hekken. Klart,båten blir litt tregere opp i plan med åpen tunell, men med Weslingen min så tømmes den etter noen meter med rask "dorgefart" , så er det bare å gi jernet. Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 18, 2008 Author Share Posted June 18, 2008 den er treg å få i plan sånn den er nå Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco17 Posted June 18, 2008 Share Posted June 18, 2008 Da er det noe galt! Vi hadde 30 hk på vår, og den gikk i plan på et blunk! Og hvis forrige eier tettet "utløpet" på vanntunellen, bør du tømme denne for vannet som har kommet inn nå og så tette begge ender, eller åpne bak igjen. Denne båten er helt trygg å kjøre, kan gi noen skikkelige løft og hopp, men jeg har aldri følt meg utrygg i den. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts