Enzo Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Hvis jeg kjøper et sånt sett med kran,dusjhode,brakett for innfelling og slange fra f.eks Seatronic og skal montere denne i en båt som ikke har dusj ute fra før av , er det bare å koble meg inn på en slange fra en vanntank på f.eks toalettet med et T stykke eller må jeg ha egen pumpe og syre med kobling rett i vanntanken ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Svein H Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Hei, Det er vel forsåvidt bare å koble seg til på trykksiden av systemet. dvs. etter trykkvannspumpe. Finn en passende plass, sett på T-stykke på kaldtvann og varmtvannsiden (dersom du har varmtvann) og led disse slangene bort til den nye dusjen. Quote Svein H Link to post Share on other sites More sharing options...
SY Mathea Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Kastar meg på her fordi eg skal montere blandebatteri til dusjen på hekken slik at eg får varmt vatn i utedusjen også (rør er ført fram, er berre å kople saman). Men korleis går eg best fram for å lage hull i skroget? Mvh B Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
oddgeir Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 (edited) Jeg brukte en slik fra Clas. Lett å lage hull, flott resultat. Art. nr. 30-795 Edited June 4, 2008 by oddgeir (see edit history) Quote "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post Share on other sites More sharing options...
SY Mathea Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Ikkje problem at skroget (gelcoaten) er glatt? Blir kanten jevn og fin og ikkje flisete? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Skarp hullsag gir fine kanter. Husk å montere stengekraner til vanntilførselen bak i tilfelle blandebatteri for lekasje og ha mulighet til tømming av dusjsystem på kalde høstkvelder. Quote http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
SY Mathea Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Takk for tips om kraner Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts