petterøes.3 Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Har en chervolet 6.5 diesel som begynner å fuske når den blir driftsvarm. den blir helt kraftløs og nykker,har byttet fødepumpe, elektrostyring til dieselpumpe og turboboost solenoid. kan det være dieselpumpe? har dere noen forslag for å sjekke dette enklest mulig? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig GM 6.5 DIESEL PROBLEMER .Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt. For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 har du sjekket temperatur i motorommet ved varm motor og tilførsel av luft? Quote dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 (edited) Det er ingen enkel måte å sjekke dieselpumpen på, hvis det er det du mener. Du forteller litt lite om driftsforholdene, blant annet om tilstanden kom plutslig, etter opplag, omgjøringer i båten, ny båt etc..... Derfor famler dette ekspertforum noe i blinde. Det er flere forhold som kan gjøre seg gjeldende: 1) For lite luft til forbrenningen, da skal også eksosen begynne å avgi mørk røyk. 2) For varmt motorrom, motoren får ikke nok fylling, andre mulige termiske årsaker, mulig at oljetrykket detter mye ved brå tomgang etter høyt turtall en periode. 3) For mye luft i dieselen, her vil du ikke oppleve annet enn fusking særlig ved pådrag. At motoren er varm, vil være en bi-ting som ikke har noe å gjøre med hovedårsaken. Prøv å sette inn en temporær plastslange rett før fødepumpen, det skal ikke gå bobler i denne slangen. Og det er en del andre plausible muligheter. Fiksing av dieselpumper: Det ligger et verksted på Hamar som er bra. Det ligger et verksted i USA som er uten sammenligning det mest suverene på dieselpumper jeg noen gang har vært borti, spesialister på bl.a. Stanadyne. Prisen fra USA på en renovert pumpe til nystandard pluss oppgraderinger koster omtrent det samme som en usikker overhaling i Norge. Send meg en IM hvis du er interessert i mer info., jeg kommer hjem fra jobb uti neste uke. Motoren du har skal dra som en hest. Den er i utgangspunktet råsterk. Edited June 4, 2008 by Hulda (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Moyja Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Det er en enkel måte og sjekke tilstanden på pumpen ,mål hvor mye returdiesel du har fra pumpen.' Gå til http://www.v8dieseltech.net/forum/viewforum.php?f=32 Denne karen som driver dette forumet kan sine saker om disse motorene, legg ut problemet ditt og du får sikkert en løsning Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
vest72 Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 hva i svarte har en GM i en båt å gjøre? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Den driver båten fremover. Gjerne ved hjelp av en propell eller annen vifteanordning. Noen går det også an å rygge med. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.