Husky Startet 4.Juni.2008 Del på Facebook Startet 4.Juni.2008 Hei alle sammen! Jeg tenkte å montere baugstige på min Viksund 880. Valget ser ut til å stå mellom denne fra Sørlandets Aluminiumsprodukter: og denne fra Ilas: Prisen er omtrent den samme. Noen som har erfaringer/synspunkter/anbefalinger å komme med? Sitér dette innlegget mvh Espen Link to post
index Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Den nederste ser ut til å være rustfri. Hvis det stemmer hadde jeg gått for denne. Ellers så bestilte og monterte jeg baugstige på min Columbi 27 for tre år siden, og har vel brukt den en gang på denne tiden! Resten av tiden ligger den bare og tar opp plass. Kunne egentlig heller tenkt meg en enkel bøyle som kan slås ned fra pulpit ved behov, i stedet for en løs stige som alltid ligger underst i stuerommet når man trenger den... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ronald Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Jeg har den nederste, og den har fungert utmerket i alle (10-12) år. Ikke så veldig mye brukt, men kjempenyttig når høyden fra baug til grunn tilsier at den trengs. Fremstår som robust, eneste jeg har måttet skifte er tauet mellom støtte og trinn. "Skrangler" kanskje litt, men ikke noe jeg opplever som støyende eller plagsom. Ikke snev av rust etter disse årene. Jeg har ingen erfaring med den første du viser til, ei heller andre typer for den sakens skyld. Kan altså ikke si at min er bedre enn andre. Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Jeg valgte en fra http://www.batsystem.se/ http://www.batsystem.se/databas/images_and...T125,130_A6.pdf Denne kan man justere lengden på bøylen som går inn og støtter mot baugen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Hei. Jeg har en slik fra Sørlandets Aluminiumsprodukter i aluminium som avbildet lenger oppe i tråden. Den er meget stabil, og like god nå som da jeg kjøpte den for nesten 20 år siden. Og den har vært myyye brukt. Den kan slåes sammen og tar lite plass ombord. Anbefales på det varmeste! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gerhard Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Jeg har en som ligner på den nederste. Smal utgave. Det viktigste kriteriet var at den skulle gå ned i dregg-luka foran, og det gjør den så vidt. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.