edo Startet 4.Juni.2008 Del på Facebook Startet 4.Juni.2008 Noen som har gode råd om hvordan man får tilbake glansen på ett sklisikker dekk? Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Grand Banks jr Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Er det mønstret (fiskebein) eller bare ruglete? Jeg har tidligere bare vasket det med kost (liten piasava kost eller neglekost), og har også vokset det. Har da lagt voksen på med svamp/ polergarn - og fjernet den med neglekost (da når det er fiskebeinsmønster tett i tett). Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
edo Svart 4.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Det er bare ruglete, ikke særlig "dypt" heller. Du bruket altså vokse etter en grundig vask, ikke noe rensemiddel? Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
roaldbj Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Jeg har på en tidligere, litt eldre båt penslet med autosol, deretter sprayet lett med vann og så polert med polermaskin og "gul" poleringssvamp (moderat stiv). Dette gir som regel glansen tilbake. Det krever litt trening å bruke poleringsmaskinen. Det er viktig med fuktighet under operasjonen slik at du ikke brenner gule merker på dekket. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 6.Juni.2008 Del på Facebook Svart 6.Juni.2008 Hei Polerte dekk med fiskebeinsmønster en gang tidligere. Det ble livsfarlig glatt så jeg har aldri turt å prøve igjen. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Utterndti Svart 7.Juni.2008 Del på Facebook Svart 7.Juni.2008 Heisan, har selv båt med "ruglete" dekk. Folkens; det er en grunn til at dekket er ruglete !!! Ikke finn på å poler dette, det blir livsfarlig å gå på etterpå. Vask heller med kost og vaskemiddel for å holde rent. Sitér dette innlegget Mvh Eirik Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Juni.2008 Del på Facebook Svart 7.Juni.2008 Mitt ble ikke glatt, men det er kanskje forskjell på mønstrene? Det var ganske høye "fiskebein", altså god dybde på min med skape kanter øverst. På min Nidelv 24 vil jeg ikke polere dollbordet... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.