MarnaKB22 Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Hei Har ei 22' snekke med en Marna L-2 motor i. Hadde den i slipp for spyling/bunnsmøring osv. Hadde da ett uhell med at han som styrte slippen fikk ett rykk i den og snekka veltet i slippen. En liten sprekk under gummilista var utvendig skade. Så det jeg regnte meg som heldig. Men da båten endelig var i sjøen igjen så startet ikke motoren. Får ikke "turnet" den i det hele tatt. Verken med starteren eller ved manuell sveiv. Sveiv fint før "uhellet". Noen som har tips om hvor jeg kan begynne feilsøkingen. Går egentligt utifra at det har skjedd noe med stempler e.l. takker for alle innspill mvh Helge Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
fiskebat Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Sansynligvis kommet sjøvann inn i motoren, fastrustet stempel. Du må skru av toppen on du ikke får løsnet denn og det haster. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Explorer Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Har ikke skrudd marna før, men hvis du har fått statisk låsing pga væske som har kommet inn i en eller flere sylindere så holder det med å skru ut dysene, turn så motoren rund for hånd slik at væsken kommer ut. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
BMP Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Kan nokk bli vanskelig og skru ut dysene men du kan jo åpne kranen til sjenketrakten så kommer vanet ut det om det er det som er problemet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
alma Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 skader uansett sikkert ikke å fylle oppi noe rustløsende/ smørende noe så fort som bare det! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts