Jump to content

Har noen noe erfaringer med gummibåt fra Biltema/Clas Ohlson?

Domex

Recommended Posts

Hei

Skal kjøpe meg ny gummibåt og har kikket på de fra Biltema og Clasohlson. Biltema har en til 4900,- og Clas Ohlson har en til 3900. Har noen noe erfaringer med disse båtene?

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Gummibåt.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Jeg har akkurat kjøpt og monter en fra Maritim til 2990,- har ikke brukt den så mye men den ser helt grei ut

Sollux 24 AC

Scand Baltic 29

Scand 360SE

• 11 months later...

Köpte Biltemas gummibåt 12/04/09. När jag skulle pumpa den var slangen till pumpen delvis av. Fick pumpen utbytt. Hann ro båten i mindre än 30 min innan ena årfästet lossnade. Biltema Sverige vägrade återta båten utan vill reparera den.

Har även dåliga erfarenheter av Biltemas ryckdämpare i gummi som inte höll ens en halv säsong.

Kvaliteten således under all kritik. Rekommenderar den som vill kunna lita på sina båtprylar att vända sig någon annan stans än Biltema. :smiley:

Hva? holdt dine BT-rykkdempere nesten en halv sesong? Mine holdt ikke et helt døgn en gang...

Jeg var og sjekket båten i høst. Det blåste opp til storm og jeg fant ut at jeg burde nok få tak i noen rykkdempere. Siden det var lørdag ettermiddag så var det egentlig bare BT som var alternativet, siden alt annet hadde stengt. Velvel, hvor gale kan det være, tenkte jeg og kjøpte de dyreste gummidemperne de hadde. Et par dager etter var jeg og sjekket båten igjen, og da hadde både forre og aktre rykkdemper røket. Det hører vel forsåvidt med til historien at Askøybroen ble steng pga vind et par timer etter at jeg dro fra båten, noe den ellers sjelden blir...

Maritim sine rykkdempere er vel dobbel pris, men det er kvalitetsvare fra Trelleborg som holder og det blir jo faktisk betydelig billigere etter ganske kort tid i forhold til å kjøpe søppel fra BT

Bundin er bátleysur maður

En kamerat kjøpte jolle fra BT og den var det stor rift i sømmen på. Så han turte ikke å prøve en til.. Kjøpte så "Passport" fra Maritim (tror det var det den het) og er veldig fornøyd!

Hva? holdt dine BT-rykkdempere nesten en halv sesong? Mine holdt ikke et helt døgn en gang...

Mine Biltema rykkdempere er i gang med andre sesong og ser ut som nye.

Nå har ikke jeg så stor båt da...

Polstretbtplass.jpg

Edited by Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Jeg kjøpte gummijolle på europris for 4 år siden, betalte 4990,-. Har vært veldig fornøyd! Tror det er Silver Marin som har produsert den, godkjent for 9,9hk!

redigert: obs! Var visst en gammel tråd! :blush:

Edited by thomsped (see edit history)

Jag har erfarenhet av Biltemas gummibåt. Haft en sedan 12/4-09. Kvaliteten miserabel. Pumpslangen av från begynnelsen. Ett årtull lossnade efter 150 m rodd. Biltema vill inte refundera. Båten på reparation.

Avråder starkt från Biltemas marinsortiment. Hellre köpa lite dyrare från början än först köpa Biltema och sedan något dyrare.