Domex Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Hei Skal kjøpe meg ny gummibåt og har kikket på de fra Biltema og Clasohlson. Biltema har en til 4900,- og Clas Ohlson har en til 3900. Har noen noe erfaringer med disse båtene? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Gummibåt.Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt. For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
edo Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Jeg har akkurat kjøpt og monter en fra Maritim til 2990,- har ikke brukt den så mye men den ser helt grei ut Quote Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post Share on other sites More sharing options...
magno Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Köpte Biltemas gummibåt 12/04/09. När jag skulle pumpa den var slangen till pumpen delvis av. Fick pumpen utbytt. Hann ro båten i mindre än 30 min innan ena årfästet lossnade. Biltema Sverige vägrade återta båten utan vill reparera den. Har även dåliga erfarenheter av Biltemas ryckdämpare i gummi som inte höll ens en halv säsong. Kvaliteten således under all kritik. Rekommenderar den som vill kunna lita på sina båtprylar att vända sig någon annan stans än Biltema. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Smurph Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Hva? holdt dine BT-rykkdempere nesten en halv sesong? Mine holdt ikke et helt døgn en gang... Jeg var og sjekket båten i høst. Det blåste opp til storm og jeg fant ut at jeg burde nok få tak i noen rykkdempere. Siden det var lørdag ettermiddag så var det egentlig bare BT som var alternativet, siden alt annet hadde stengt. Velvel, hvor gale kan det være, tenkte jeg og kjøpte de dyreste gummidemperne de hadde. Et par dager etter var jeg og sjekket båten igjen, og da hadde både forre og aktre rykkdemper røket. Det hører vel forsåvidt med til historien at Askøybroen ble steng pga vind et par timer etter at jeg dro fra båten, noe den ellers sjelden blir... Maritim sine rykkdempere er vel dobbel pris, men det er kvalitetsvare fra Trelleborg som holder og det blir jo faktisk betydelig billigere etter ganske kort tid i forhold til å kjøpe søppel fra BT Quote Bundin er bátleysur maður Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjømann-22 Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 En kamerat kjøpte jolle fra BT og den var det stor rift i sømmen på. Så han turte ikke å prøve en til.. Kjøpte så "Passport" fra Maritim (tror det var det den het) og er veldig fornøyd! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Pelle Parafin Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Har en bekjendt som kjøpte gummibåt fra BT,den holder ikke luft. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kodvaag Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 (edited) Hva? holdt dine BT-rykkdempere nesten en halv sesong? Mine holdt ikke et helt døgn en gang... Mine Biltema rykkdempere er i gang med andre sesong og ser ut som nye. Nå har ikke jeg så stor båt da... Edited May 5, 2009 by Kodvaag (see edit history) Quote Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post Share on other sites More sharing options...
Moas-ark Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 (edited) Jeg kjøpte gummijolle på europris for 4 år siden, betalte 4990,-. Har vært veldig fornøyd! Tror det er Silver Marin som har produsert den, godkjent for 9,9hk! redigert: obs! Var visst en gammel tråd! Edited May 5, 2009 by thomsped (see edit history) Quote Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post Share on other sites More sharing options...
magno Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Jag har erfarenhet av Biltemas gummibåt. Haft en sedan 12/4-09. Kvaliteten miserabel. Pumpslangen av från begynnelsen. Ett årtull lossnade efter 150 m rodd. Biltema vill inte refundera. Båten på reparation. Avråder starkt från Biltemas marinsortiment. Hellre köpa lite dyrare från början än först köpa Biltema och sedan något dyrare. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts