Dust Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Har en Mercruiser D-tronic 4,2 300 hk. med Bravo 3 X aggregat, Når jeg skal bakke opp etter å ha kjørt forover begynner propellene først å gå etter ca. 2 - 3 sekunder, når jeg setter i forover starter propellene å gå med en gang. Det kan være litt ukomfortabelt nå du holder på med vanskelig manøvrering og ting må reagere raskt. Problemet har vært så lenge jeg har hatt båten, ca. 3 år, men jeg synes reaksjonstiden er lengre nå enn tidligere. har noen vært borti dette tidligere? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Det er skrevet litt om dette tidligere. Dette skyldes mest sannsynlig feil justering av gear wire. For å justere trenger su enkelt verktøy pluss en liten plastskinne (mal) som selges hos Mercruiser forhandler til kr 50 samt service manual som du finner her: http://www.boatfix.com/merc/Servmanl/11/11covr5x.pdf Quote 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Dust Posted June 6, 2008 Author Share Posted June 6, 2008 Takk for svar, skal skaffe malen så snart som mulig, koster jo nesten ingenting. Håper det er så enkelt, det virker som det er en forsinkelse som skjer når du kobler akterover. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Jeg tror nok at det er det. Forsinkelsen du merker er at konen i koblinga slurer, justere du wieren rett vil den koble fint inn både forrover og bakover. Quote 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts