Jump to content

Møte med båtbransjen


Marina 7050

Recommended Posts

Etter mange år med 15” med påhengsmotor på tralle kjøpte vi i fjor en 23” båt. Båten var kun et år gammel og skulle på en måte være vår ”campingvogn på sjøen” for fruen og meg. Barna er blitt voksne så vi anså at en 23-foter ville dekke behovet.

 

Selv om båten var ”ny” var det likevel en del mangler som dukker opp. De ble selvfølgelig ordnet innenfor garanti osv, men en følte vel at det var plunder og heft. Ettersom jeg ikke er en ringrev med fingrene, ble det til at utstyr og slikt som jeg ønsket i båten ble overlatt båtbransjen.

 

I den forbindelse møtte jeg egentlig hyggelige personer som ga uttrykk for vilje til å både hjelpe og utføre. Så var det vel slik at utførelsen av arbeidet var noe skuffende flere steder. Sitter med et inntrykk av at båtbransjen generelt muligens har en utfordring med tanke på oppfølging og service i tillegg til å legge kvalitet i arbeidet. Hadde de styrket den biten kunne vi kanskje fått et mer trivelig sjøliv noen og hver. For det vil alltid være nybegynnere på sjøen. Her på Baatplassen virker det som vi har plass til alle, noe som en også finner igjen i mange havner. Derfor virker det som nettstedet er til stor hjelp for dem som har behov for råd, og jeg synes derfor det er prisverdig at det er seriøse svar, men også plass til humor.

 

Skylder å gjøre oppmerksom på at jeg henvendte meg til Volvo da saken om problemene begynte å rulle, og ble imponert på at de svarte raskt og vi hadde et par hyggelige telefonsamtaler.

 

Ettersom leverandører er inne på siden her daglig, tror jeg det er et viktig forum å bruke. Og alle ros til dem som startet det, og ikke minst sørger for at det fortsetter. På den måten kan vi kanskje påvirke båtbransjen i riktig retning. Ha en god båtsommer :sailing:

Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister.

Link to post
Share on other sites

Enig i betraktningene ovenfor. :smiley: Spørsmålet er om bransjen er i stand til selv å ordne opp med de som er useriøse. Sansynligheten for at de virkelig useriøse er med i noen bransjeorganisasjon er vel heller ikke stor kanskje. Dermed blir det vanskeligere å få de luket ut.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...