gruff Startet 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2004 Jeg skal lime en del skottduk med skum bakside (åpne celler) fra Titanduk. Får like mange råd om hva jeg skal bruke som det finnes typer lim, selv fra "fagfolk". Mener å huske at jeg på en båt for mange år siden brukte en våtroms gulv/vegglim fra Casco. Noen som har erfaring? Alternativet er kontaktlim (vann- eller løsemiddelbasert) men jeg skal lime store flater på relativt utilgjengelige steder, og kontaktlimen glefser etter deg så snart du nærmer deg skottet med duken, jeg ville gjerne ha noe som gir meg litt "angrefrist". Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Brukte selv vannbasert gulvlim fra Casco. Du kan benytte de fleste typer gulvlim/ heftlim. Vær oppmerksom på at limet krever ca. 15 grader for å herde. Lykke til. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
TwinCab Svart 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Det finnes vel en god del om dette emnet i underkategorien "Bofasiliteter, innredning" under Kategorier (se øverst på siden) Sitér dette innlegget Link to post
gruff Svart 24.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Det finnes vel en god del om dette emnet i underkategorien "Bofasiliteter, innredning" Jepp, det gjør det faktisk, fant det bare ikke med det samme. Søkte på "lim" og "liming", og da kom ikke alt opp. Som Ingar sier i sine innlegg, er det vanskelig å få kontaktlimet jevnt utover. Problemet ved bruk av gulv/vegglim er vel mye det samme, legger man på for tykt, tørker det tilsvarende seint. Tror allikevel jeg vil prøve dette først, himla mye mer behagelig å jobbe med i alle fall. Ludde, ble du fornøyd med resultatet? Brukte du kontaktlim i skjøter og kanter, eller kun gulvlim? Husker du hva navnet/betegnelsen på limet var utover "Casco gulvlim"? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Ludde, ble du fornøyd med resultatet? Brukte du kontaktlim i skjøter og kanter, eller kun gulvlim? Husker du hva navnet/betegnelsen på limet var utover "Casco gulvlim"? Resultatet ble hels glimrende. Den gang het det Casco Gulvlim V 3435, men jeg tror at denne linken er til det tilsvarende produktet i dag, lykke til. http://www.cascono.dk/_upl/pdf/p3442.pdf Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
jada Svart 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Har limt opp endel gammel skottbekledning som var løsnet. Brukte kontaktlim som jeg smørte ut med pensel så langt jeg kom til. Det har hengt som bare det i flere år nå. Det som i alle fall ikke nytter er kontaktlim på sprayboks. Det varte ikke lenge hos meg. Redigering: min skottbekledning hadde skumgummibakside. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 har erfart at skottbekledning med skumgummi bakside ikke fester med våtromslim til skroget, men derimot vanlig kontaktlim er ypperlig... Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.