Jump to content

Hvilken limtype på skottduk med skumbakside


gruff

Recommended Posts

Jeg skal lime en del skottduk med skum bakside (åpne celler) fra Titanduk.  Får like mange råd om hva jeg skal bruke som det finnes typer lim, selv fra "fagfolk".  Mener å huske at jeg på en båt for mange år siden brukte en våtroms gulv/vegglim fra Casco.  Noen som har erfaring?  Alternativet er kontaktlim (vann- eller løsemiddelbasert) men jeg skal lime store flater på relativt utilgjengelige steder, og kontaktlimen glefser etter deg så snart du nærmer deg skottet med duken,  jeg ville gjerne ha noe som gir meg litt "angrefrist".

Link to post
Share on other sites

Det finnes vel en god del om dette emnet i underkategorien "Bofasiliteter, innredning"

Jepp, det gjør det faktisk, fant det bare ikke med det samme.  Søkte på "lim" og "liming", og da kom ikke alt opp.  Som Ingar sier i sine innlegg, er det vanskelig å få kontaktlimet jevnt utover.  Problemet ved bruk av gulv/vegglim er vel mye det samme, legger man på for tykt, tørker det tilsvarende seint.  Tror allikevel jeg vil prøve dette først, himla mye mer behagelig å jobbe med i alle fall.  Ludde, ble du fornøyd med resultatet?  Brukte du kontaktlim i skjøter og kanter, eller kun gulvlim?  Husker du hva navnet/betegnelsen på limet var utover "Casco gulvlim"?

Link to post
Share on other sites

Ludde, ble du fornøyd med resultatet?  Brukte du kontaktlim i skjøter og kanter, eller kun gulvlim?  Husker du hva navnet/betegnelsen på limet var utover "Casco gulvlim"?

Resultatet ble hels glimrende. Den gang het det Casco Gulvlim V 3435, men jeg tror at denne linken er til det tilsvarende produktet i dag, lykke til. http://www.cascono.dk/_upl/pdf/p3442.pdf

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Har limt opp endel gammel skottbekledning som var løsnet. Brukte kontaktlim som jeg smørte ut med pensel så langt jeg kom til. Det har hengt som bare det i flere år nå.

 

Det som i alle fall ikke nytter er kontaktlim på sprayboks. Det varte ikke lenge hos meg.

 

Redigering: min skottbekledning hadde skumgummibakside.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...