ribmob Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 (edited) hei. Noen som kan hjelpe? Har en båt i ålesund som skulle ha blitt fraktet til bergen. Har fått motorhavari. Så båten må på en fraktebåt eller en trailer. Noen som vet om hva som er billigest å frakte den med? osv .. hvem kontakter jeg?? noen tips ?? Er en rib mob båt.3,20 b og ca 6,40 lang og 4 tonn+ med targabøyle . har løftekrok. . trenger all hjelp jeg kan få.. ... trine Edited June 7, 2008 by ribmob (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
sotra Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Sea cargo og nor lines har båter som går innom Ålesund til Bergen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ribmob Posted June 6, 2008 Author Share Posted June 6, 2008 takk for svar. vet du ca pris? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ribmob Posted June 6, 2008 Author Share Posted June 6, 2008 noen som har noen andre forslag eller vet om andre båter som går denne strekningen??? andre som har båter som skal fraktes denne strekningen eller som kjenner noen som kan ta på seg og hente denne båten ned mot betaling?? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Hei og velkommen til Båtplassen En såpass liten båt går jo på de fleste lastebiler. Har du, eller kjenner du noen som har, transportavtale gjennom jobben med et eller annet spedisjonsfirma så får du god rabatt på listeprisene. Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mørebas 19 Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Ta kontakt med Jakob på tlf.95029392 viss du vurderer transport på vei, seriøs kar som er spesialist på slike oppdrag Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ribmob Posted June 6, 2008 Author Share Posted June 6, 2008 TAKKER FOR GODE RÅD!!!! hva er ca normalt å betale for noe slikt da?? kjenner nok ikke så mange oppi ålesund jeg men kan jo ringe han som var mob nr til.. noen flere forslag?? har noen som skal fikse båten i bergen !! ... men må få den ned hit først................. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Norcargo i Bergen el. Stavanger. Mange åpne semi'er som går i retur fra oljebasen i Kr.sund og Averøy. 3.2 meter bred båt....da koster det en del mer pga følgebil og lastebilen kan kun ta 1 kolli...... Tror det blir billigere sjøveien. Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
eysteind Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Ved lastebil kan du prøve Olav thenden transport. Disse er ofte i bergen, og du kan få billig returfrakt. mener eg betalte ca 5000,- fra stryn til Bergen... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
offfshoreosb Posted June 7, 2008 Share Posted June 7, 2008 Prøv en telefon til NSK Shipping Tlf. 900 11 773. Har brukt dette firma selv og er meget fornøyd. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ribmob Posted June 7, 2008 Author Share Posted June 7, 2008 takk for mange gode svar. skal prøve og se om noen av disse kan ta båten ned til bergen. flere gode råd??? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Posted June 7, 2008 Share Posted June 7, 2008 Sånne mob'er er vanligvis for brede for vanlig lastebil. Den må i så tilfelle fraktes på høykant. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ribmob Posted June 7, 2008 Author Share Posted June 7, 2008 ok.. noen som skal gå med egen båt denne strekningen?? som kunne slept den??? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Posted June 7, 2008 Share Posted June 7, 2008 "Kystlinjen" frå Bergen er ganske rimlige innen sjøtransport.. Dei har ingen faste rutetider eller faste havner, men går langs heile kysten.. Kan nå dei på tlf 55307140 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Tore B Posted June 7, 2008 Share Posted June 7, 2008 Hvis det er en RIB må det vel gå å slippe ut lufta i pontongene og få bredden under 3 m, da er det mulig å frakte den på vegen for en normal sum. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Posted June 7, 2008 Share Posted June 7, 2008 (edited) Tror det er en MOB. Da er det vanligvis ikke luft i pontongene. Edited June 7, 2008 by Mulligan (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ribmob Posted June 8, 2008 Author Share Posted June 8, 2008 det stemmer. det er ikke luft... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ribmob Posted June 8, 2008 Author Share Posted June 8, 2008 Takk for mange gode forslag !!!!!! Håper på å få båten nedover så fort som mulig. så den kan bli reparet og tatt i bruk i sommer.. Noen andre forslag???? eller tips hvem jeg kan ringe til /kontakte..???? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Land fast Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Det er ingen problem å frakte denne båten på en åpen kranbil. Men det må søkes om dispensasjon pga av bredden, dette ordner sikkert transportselskapet uten problemer. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts