Jump to content

frakte båt fra ålesund til bergen.

ribmob

Recommended Posts

hei. :smiley:

Noen som kan hjelpe?

Har en båt i ålesund som skulle ha blitt fraktet til bergen. Har fått motorhavari. Så båten må på en fraktebåt eller en trailer. Noen som vet om hva som er billigest å frakte den med? osv .. hvem kontakter jeg?? noen tips ??

Er en rib mob båt.3,20 b og ca 6,40 lang og 4 tonn+ med targabøyle . har løftekrok. . :sailing::sweat:

trenger all hjelp jeg kan få.. ... :fishing: trine

Edited by ribmob (see edit history)

noen som har noen andre forslag eller vet om andre båter som går denne strekningen??? :sailing::wflag: andre som har båter som skal fraktes denne strekningen eller som kjenner noen som kan ta på seg og hente denne båten ned mot betaling?? :smiley:

Hei og velkommen til Båtplassen :cheers:

En såpass liten båt går jo på de fleste lastebiler. Har du, eller kjenner du noen som har, transportavtale gjennom jobben med et eller annet spedisjonsfirma så får du god rabatt på listeprisene.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

TAKKER FOR GODE RÅD!!!! :flag:

hva er ca normalt å betale for noe slikt da?? kjenner nok ikke så mange oppi ålesund jeg :yesnod:

men kan jo ringe han som var mob nr til.. :sailing:

noen flere forslag?? har noen som skal fikse båten i bergen !! :fishing: ...

men må få den ned hit først................. :diving:

Norcargo i Bergen el. Stavanger. Mange åpne semi'er som går i retur fra oljebasen i Kr.sund og Averøy. 3.2 meter bred båt....da koster det en del mer pga følgebil og lastebilen kan kun ta 1 kolli...... Tror det blir billigere sjøveien.

Maxum 4100 scb, Chenette III

Ved lastebil kan du prøve Olav thenden transport. Disse er ofte i bergen, og du kan få billig returfrakt. mener eg betalte ca 5000,- fra stryn til Bergen...

"Kystlinjen" frå Bergen er ganske rimlige innen sjøtransport.. Dei har ingen faste rutetider eller faste havner, men går langs heile kysten.. Kan nå dei på tlf 55307140

Hvis det er en RIB må det vel gå å slippe ut lufta i pontongene og få bredden under 3 m, da er det mulig å frakte den på vegen for en normal sum.

Takk for mange gode forslag :sailing: !!!!!!

Håper på å få båten nedover så fort som mulig. så den kan bli reparet og tatt i bruk i sommer.. :fishing::drink:

Noen andre forslag???? eller tips hvem jeg kan ringe til /kontakte..???? :diving:

Det er ingen problem å frakte denne båten på en åpen kranbil. Men det må søkes om dispensasjon pga av bredden, dette ordner sikkert transportselskapet uten problemer. :smiley: