moosewine Svart 7.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2008 Jeg tror Moosevine undervurderer lenseegenskapene til wasaen. Kan det ha sammenheng med at de ikke har prøvd ut spinnakeren? Det kan nok det...men nå har Per, eier av andre halvpart av båten hatt den oppe, så du må nok regne ned at vi kommer til å bruke den! Desuten sjekket han loggen mot GPS idag og de var tilnærmet identiske! Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 8.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2008 Fikk aldri svar om du kunne stå på vannski etter din båt? Sitér dette innlegget . Link to post
Sun Flyer Svart 8.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2008 Fikk aldri svar om du kunne stå på vannski etter din båt? Sikkert. Har aldri prøvd. Har du? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
moosewine Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Sikkert. Har aldri prøvd. Har du? Sist gang jeg sto på vannski hadde båten en 200 hester på hekken, tviler på at jeg med mine drøye hundre kilo kommer opp etter seilbåten... Men skal ikke se bort fra å prøve med en lettvekter en dag, skal da selvfølgelig dokumentere med bilder Sitér dette innlegget . Link to post
Sun Flyer Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Hvis 40 hesteren din drar den 44-fots seilbåten opp i 12 knop, går det jo greit med motor ihvertfall... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
norflyer Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Skal du stå vannski etter denne båten Moosewine så må vi nok ha båte motor og spinnaker oppe tror jeg.. HAHA Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Skal du stå vannski etter denne båten Moosewine så må vi nok ha båte motor og spinnaker oppe tror jeg.. HAHA Er vel fare for at akterkabinen blir fyllt med vann hvis jeg prøver meg Sitér dette innlegget . Link to post
HaHa Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Et mer spektakulært stunt vil involvere soloseiling med spinnaker + vannski + autopilot med fjernkontroll.... Noe å tenke på? Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 12.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Et mer spektakulært stunt vil involvere soloseiling med spinnaker + vannski + autopilot med fjernkontroll.... Noe å tenke på? God ide'... men det mest spennende blir å se båten vår mot Viggo sin, lystall på 1,37 og 115 kvm seil?... vi har jo bare 55.... Sitér dette innlegget . Link to post
Sun Flyer Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Tror ikke det blir så spennende... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Blanco Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 under en utsettelse av en regatta pga lite vind, var det faktisk noen som brukte en dørkplate som vannski for å få tiden til å gå. Det funket veldig bra selv i 5 knop. Festet slepetauet i fingerhullet i platen og videre opp til hendene til den som stod oppå. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
moosewine Svart 20.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Tror ikke det blir så spennende... Jeg synes det blir spennende å se eneboligen i action! Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 27.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Ble tidligere ikveld tilbudt 6 timer forsprang Arendal - Skagen på tirsdag men avslo da vi mest sannsynlig hadde vært i Skagen før solflygeren hadde startet...Med en katt som mannskap burde jeg kanskje tilby han en fokkeslask??? Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 2.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Ormen Lange fikk opp dampen, bare synd jeg ikke fikk tatt bilde når den viste 14,2.... Sitér dette innlegget . Link to post
Sun Flyer Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Du må kalibrere det instrumentet... Vi hadde fartstest mot en Grand Soleil 45 på torsdag. Vi knuste han på kryss i lite vind. I mellomvind var det helt jevnt. Tror Ormen hadde slitt der... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Seilte du jevnt 11 knop eller var det unnabakke ? Jeg hadde over 13knop på min utrangerte svenske pensjonist motorseiler med vindskjerm Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 2.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Vi lå lenge mellom 10 og 11 knop med spinnakeren mot Skagen, 14,2 var uken før på en surf i stiv kuling mot Smøgen! Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 2.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Du må kalibrere det instrumentet... Vi hadde fartstest mot en Grand Soleil 45 på torsdag. Vi knuste han på kryss i lite vind. I mellomvind var det helt jevnt. Tror Ormen hadde slitt der... Apropos fart....jeg og Rolf har bestemt at vi skal være mannskap hos deg på neste ukes onsdagsregatta! Sitér dette innlegget . Link to post
Sun Flyer Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Neste regatta for meg er 16-17 august. Askøy rundt. Dere er selvfølgelig velkommen. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.