Jump to content

tips til shining gammel plast snekke

Terkel

Recommended Posts

fikk en 22sjømann grisebillig her, men det var jo selvfølgelig en grunn til at den ble så billig... utvendig ser det ikke ut som om det har fått noe vask og puss siden den var ny... så vet liksom ikke helt hvordan jeg skal starte med pussen :flag:

er ikke ute etter noen glans som får gutta med blondineterasser til og miste Ray Ban's ene :cheers: men et resultat jeg kan leve med noen mnd =)

noen tips til hvordan jeg bør gå i gang??? hehe skal legges til at jeg ikke er av den tålmodige typen som gjerne gnikker og gnur mer enn nødvendig =) så noen jukse tips kunne vært på sin plass =) :flag:

Snarveier vil nok ikke få deg i mål her :wink: . En skikkelig vask med grovrent eller lignende, og deretter en pakke skrubbesvamper, en literboks Autosol og godt oppbrettede ermer så er du i gang! Hold plasten fuktig mens du skrubber, og vask vekk errer hvert med vann og fille. Det positive er at det kan bare bli bedre!

En kraftig poleringsmaskin er forsåvidt ennå bnedre, men det er ikke lett å jobbe med denne heller!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Snarveier vil nok ikke få deg i mål her :wink: . En skikkelig vask med grovrent eller lignende, og deretter en pakke skrubbesvamper, en literboks Autosol og godt oppbrettede ermer så er du i gang! Hold plasten fuktig mens du skrubber, og vask vekk errer hvert med vann og fille. Det positive er at det kan bare bli bedre!

En kraftig poleringsmaskin er forsåvidt ennå bnedre, men det er ikke lett å jobbe med denne heller!

gode gud :eek::crazy: det var det jeg var redd for :drink:

Fiskebat!!! :nono: Er vel ikke saa J..... smart aa benytte Benar og rulle paa ett plastskrog :crazy::crazy::crazy:

For det er vel, hvordan han skal pusse skroget utvendig, Blackmoney spoor om her.

Blackmoney Begynn med jotun kraftvask for hus. Saus det paa med en svamp og la det staa i ett par minutter. skrubb med svamp og spyl, VELDIG godt med vann etterpaa.

Hvis du ikker er fornyd etter denne behandlingen kan du som andre har nevnt gaa over med rubbing produkter.

Er ikke saa slitsomt. Og hvis skroget ser saa mokkete ut som du sier. saa er det jo rent morro aa holde paa. Gnikke og gnikke naar du nesten ikke ser forskjell er ikke morro.

Men naar dritten renner av og du ser at baaten begynner aa skinne, da er det morro aa pusse baat.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Fiskebat!!! :nono: Er vel ikke saa J..... smart aa benytte Benar og rulle paa ett plastskrog :crazy::crazy::crazy:

, da er det morro aa pusse baat.

Ikke alle synes båtpuss er morro , heller ikke alle er av den tålmodige typen og velger heller en smartere løsning med ett bedere ressultat om båten er slik jeg tror.

Tror det er ca 15 år siden jeg begynte å bruke litt lakk da jeg har en båt som krever mye vask og velikehold men nå brukes bare lakk der topcauten er blitt for matt og for dårlig slik att skitten fester seg for godt.

Det annbefales her ofte rubbing og slipepapir her for å holde topcauten fin og blank noe som er en ærkjennelse på å ha en overflate som har alt for dårlig kvalitet.

Å bruke salsyreholdige produkter på dårlige overflater som er avhen gig av å beholde voksen for å holde seg blank er som å pisse i buksa for å få litt varme. :sweat:

Ok. Men hvis du skall lakke skroget saa maa en vel forst rengjore og fjerne alt av voks og fett som har festet seg i gelcoten.. samt matte litt ned foor aa faa lakken til aa sitte?

Aa starte med lakk og rulle paa en mokkete baat maa i allefall vaere aa pisse ibuksa for aa holde varmen.

Aa bruke kraftvask som muligens inneholder litt saltsyre gaar veldig greit. Men man maa skylle VELDIG godt med vann etterpaa. For aa faa alle rester av vaskemiddell bort. Og saa maa en vokse opp etterpa, det siste glemte jeg aa nevne i mitt forrige innlegg.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ok. Men hvis du skall lakke skroget saa maa en vel forst rengjore og fjerne alt av voks og fett som har festet seg i gelcoten.. samt matte litt ned foor aa faa lakken til aa sitte?

Aa starte med lakk og rulle paa en mokkete baat maa i allefall vaere aa pisse ibuksa for aa holde varmen.

Ja , og en beklagelig trykkleif gjør at det blir litt feil da Benar lakk og Benga lakk ikke blir helt det samme etterpå.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...