Frikar Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Har en c 120 nede og skal nå kjøpe en plotter til å ha oppe. Jeg har full pakke med ekkoloddmodul nede , det jeg lurer på er om jeg skal ha c80 på taket også? Eller kanskje a65 da denne har innebygget gps antenne. Dette skal monteres i min snart ferdige laguna 1180 halvfabrikat, å nå begynner jeg å bli lei av å trekke kabel etter hvert så det vil være med å bestemme valget. Hvilken av disse modellene er det lettest å montere med tanke på terkking etc? Espen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Akult Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Jeg har to C-serie. Hvis du vil koble dem sammen kan man bare benytte én gps/antenne. Men da kan du få dybdemåling også på taket. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frikar Posted June 8, 2008 Author Share Posted June 8, 2008 Takk for det Akult Vil det si at den skal ha strømkabel og gps kabel ned til dsm en? Espen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Akult Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Strøm må selvfølgelig til. Kommunikasjonen mellom plotterene foregår via seatalk. Ved en slik konfigurasjon med c-serien må du ha kartbrikke i begge plotterne. Kart, radarbildet og ekkolodd-bildet blir ikke overført - du får kun tallene. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaftein ØL Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Ingen tvil om hva jeg gjør når jeg skal oppgradere, da blir det E-serie ute i nettverk med pc-skjerm og seatalktastatur nede. Det fungerer kjempebra og er enda rimligere enn to c-serier. Hadde forøvrig gått for c-serie uansett fremfor A-serie da A-serie er betydelig enklere modell Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Tempest Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 E-serie ute i nettverk med pc-skjerm og seatalktastatur nede. Den løsningen har eg og valgt. Om ein i tillegg har ein bærbar med RayTech på kan ein sette på ein switch og ha full tilgang til alle data på PCen også. Quote Tempest på Instagram Link to post Share on other sites More sharing options...
Akult Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Bærbar PC på flybrigde kan da neppe være noe å anbefale. Og det er hva han skal ha der oppe som forespørs. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts